شناسهٔ خبر: 68587931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محور شمالی کوهسار مهدی در شیراز تکمیل می‌شود

شهردار شیراز از افتتاح محور شمالی بزرگراه کوهسار مهدی (عج) به نام آیت‌الله حائری شیرازی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این باند، شبکه بزرگراهی کوهسار مهدی (عج) تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسن اسدی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی (کوهسار مهدی) که در راستای سلسله بازدید‌های شبانه مدیریت شهری از پروژه‌های بزرگ مقیاس انجام شد، از پیشرفت 92 درصدی پروژه بزرگراهی کوهسار مهدی (عج) خبر داد و اظهار داشت: بخش‌های ساده‌ای همانند نازک‌کاری پروژه باقی مانده که توسط شهرداری‌های مناطق یک و شش و سازمان سیما و منظر دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته با حضور وزیر دادگستری وقت، باند جنوبی این پروژه به بهره‌برداری رسید و موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرد. تقاطع جام جم و محور شمالی نیز مکمل نهایی این پروژه خواهند بود.

شهردار شیراز، طول پروژه بزرگراه کوهسار مهدی (عج) را بیش از 9 کیلومتر اعلام کرد.

اسدی ادامه داد: به جز رونمایی از بسته 100 هزار میلیارد تومانی و پروژه‌های هفته دولت، با حضور وزیر کشور هفته گذشته عملیات اجرایی تونل ملل ملل نیز آغاز شد.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی موضوع اجرای این تونل و ترافیک زیادی که به منطقه قصردشت و خیابان همت شمالی ایجاد می‌کند، مطرح شده، در حالی‌ که برعکس است و خروجی این تونل یک‌طرفه است و ترافیک از سمت همت شمالی و قصردشت به سمت کمربندی اکبرآباد هدایت خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین ابراز امیدواری کرد که تقاطع غیرهمسطح جام جم هم در بازه زمانی پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

اسدی در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر اهمیت پروژه‌های کوچک مقیاس هم عنوان کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس که در شمار پروژه‌های مناطق، سازمان‌ها و محرومیت‌زدایی محسوب می‌شوند به نسبت پروژه‌های بزرگ برای ما حائز اهمیت است. در این راستا مقایسه‌ای نسبت به دو سه سال گذشته انجام و مشاهده شد که امسال در وضعیت بهتری قرار داریم، همچنین تاکید کردیم که 45 درصد مطالبات تمام مناطق و سازمان‌ها پرداخت شود.

وی مجددا تاکید کرد: پروژه‌های کوچکی که شورای اسلامی شهر شیراز تصویب کرده، برای ما دارای اهمیت است و حاضریم در یک نشست خبری، پروژه‌های کوچک مقیاس بررسی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، گفت: رضایتمندی مطلوبی با اجرای پروژه بزرگراهی کوهسار مهدی (عج) ایجاد شده که با تکمیل نهایی آن، شاهد اثرگذاری جدی در مدیریت ترافیک خواهیم بود.

سید ابراهیم حسینی همچنین خواستار تسریع در روند اجرای باقیمانده این پروژه با تلاش جهادی شهرداری شیراز و قرارگاه خاتم‌الانبیاء شد و گفت: امید است تا آبان‌ماه امسال پروژه به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین آمادگی بازدید هفتگی از این پروژه توسط اعضای شورای این کلانشهر را اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص پروژه تونل ملل هم گفت: مباحث کارشناسی به میزان کافی در خصوص این پروژه انجام شده و قطعا بخش‌های مهمی از ترافیک شیراز را کاهش خواهد داد.

محمود صفایی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در جریان این بازدید بیان کرد: پروژه بزرگراه کوهسار مهدی (عج)، رینگ شمال غربی شیراز را به بلوار حسینی الهاشمی متصل می‌کند که فاز‌هایی از این پروژه به بهره‌برداری رسیده و باند شمالی که آخرین قطعه این محور قلمداد می‌شود، در ماه‌های آینده افتتاح و کمک شایانی به مدیریت ترافیک شهر به ویژه مسیر شرق به غرب خواهد کرد.

وی افزود: امید است به همت شهرداری هرچه سریع‌تر پروژه تقاطع جام‌جم هم به بهره‌برداری برسد و این شبکه بزرگراهی را تکمیل کند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص پروژه‌های کوچک مقیاس، عنوان کرد: اهمیت همه پروژه‌ها همانند هم است، اما پروژه‌های بزرگ نیاز به گشایش مالی بیشتر دارند. در عین حال به صورت مستمر و هفتگی پروژه‌های کوچک مقیاس مناطق توسط ناظرین شورا پیگیری و بررسی می‌شود.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز خواستار بازدید از پروژه‌های خدمات شهری شد و گفت: 16 بازارچه توسط شهرداری در سطح مناطق ساماندهی شده که رضایتمندی نسبی به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: نیاز است در برنامه بازدید‌های شبانه مدیریت شهری، بازدید از این بازارچه‌ها هم گنجانده شوند، چرا که با زندگی شهروندان رابطه مستقیمی دارد.

انتهای پیام/424/

نظر شما