شناسهٔ خبر: 68568279 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

غذاهای حاوی آهن برای مقابله با خستگی

آهن یک ماده ضروری برای بدن است که به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می‌کند، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از آهن مانند اسفناج، توت فرنگی، انجیر، آجیل، دانه‌ها و کلم بروکلی ضروری است، این مواد غذایی به پیشگیری از کم‌خونی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

اسفناج، توت فرنگی، انجیر، آجیل، دانه‌ها و کلم بروکلی سرشار از آهن هستند و مصرف منظم آن‌ها خستگی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، آهن یک ماده ضروری برای بدن است که به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می‌کند، بنابراین مصرف غذاهای سرشار از آهن مانند اسفناج، توت فرنگی، انجیر، آجیل، دانه‌ها و کلم بروکلی ضروری است، این مواد غذایی به پیشگیری از کم‌خونی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند، به طوری که مصرف منظم این مواد غذایی جذب بهتر آهن را تضمین می‌کند، در ادامه به معرفی و بررسی غذاهای حاوی آهن برای مقابل با خستگی می‌پردازیم:

اسفناج

اسفناج نوعی سبزیجات با برگ سبز تیره است که دارای مقدار زیادی مواد مغذی است، یک فنجان اسفناج پخته شده حدود ۶.۵ میلی‌گرم آهن دارد که می‌تواند نیاز روزانه بدن به آهن که حدود هشت میلی‌گرم است را تا حد زیادی تأمین کند؛ علاوه بر این، اسفناج سرشار از ترکیبات گیاهی با خواص ضدالتهابی است که خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

توت فرنگی

توت فرنگی که به طور گسترده در تهیه کیک، دسر، اسموتی و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی مقدار زیادی آهن است، به طوری که یک فنجان یا ۱۴۴ گرم توت فرنگی حاوی ۰.۶ میلی‌گرم آهن است که چهار درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تأمین می‌کند.

انجیر

انجیر منبع مناسبی از آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است، یک انجیر خام حاوی حدود یک درصد از مقدار توصیه شده روزانه آهن است، انجیر خشک در مقایسه با انجیر تازه دارای مقدار بیشتری آهن است؛ علاوه بر این، انجیر دارای مقدار زیادی منگنز، روی، مس، نیکل و استرانسیم است و احتمال بروز بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها مانند پسته، بادام، بادام هندی، دانه کدو تنبل، تخم کتان و شاهدانه منبع غنی آهن هستند، همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

کلم بروکلی

مصرف منظم کلم بروکلی با کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و سطح کلسترول خون و بهبود سلامت قلب و عروق همراه است، یک فنجان یا ۱۵۶ گرم کلم بروکلی پخته شده حاوی یک میلی‌گرم آهن است که شش درصد نیاز روزانه بدن را تشکیل می‌دهد.

نظر شما