شناسهٔ خبر: 68557165 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امکان تولید پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک در کشور فراهم شد امکان تولید پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک در کشور فراهم شد

یک شرکت دانش‌بنیان ضمن توسعه فناوری پوشش‌های پودری، خدمات تست و آزمون این فرآورده‌ها را با هدف ارتقای کیفیت این محصولات ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

احسان وهابی آقابابایی، مدیر کنترل کیفی این شرکت، توسعه فناوری پوشش‌های پودری را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی رنگ در صنعت و نیازسنجی بازار ایران، این شرکت اقدام به توسعه فناوری پوشش‌‏های پودری از کشور‌های ترکیه و ایتالیا کرد و از همان سال گروهی از متخصصان و مهندسان زبده، در قالب یک تیم تحقیقاتی پژوهشی تولید رنگ‌های پودری را آغاز کردند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: با واردات تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین‌‏آلات تولیدی روزآمد دنیا و انواع پژوهش‌های هدفمند، از مقیاس آزمایشگاهی وارد فاز تولید صنعتی شدیم و ضمن تولیدات دانش‌بنیان، خدمات تست و آزمون در این حوزه را ارائه می‌دهیم.

آقابابایی با بیان این‌که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌‏های تولیدکننده پوشش‏‌های پودری بر مبنای نانو است، ادامه داد: این مجموعه تولیدی و تحقیقاتی، یکی از اولین تولیدکننده‌‏هایی به شمار می‌‏رود که با تکیه بر دانش نیروی انسانی متخصص و بومی توانسته ‏است به تولید پوشش پیشرفته FBE دست یابد و به عنوان اولین شرکت دانش‌‏بنیان فناور در زمینه‏ تولید پوشش پودری الکترواستاتیک در کشور شناخته شود.

این فعال فناور با اشاره به انواع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه فناور افزود: انجام انواع آزمایش‌ها، کنترل کیفیت و طراحی و ساخت انواع رنگ‌ها، در بخش آزمایشگاهی این شرکت انجام می‌شود.

مدیر کنترل کیفی این شرکت ادامه داد: خدمات آزمایشگاهی متنوعی همچون آزمون تعیین براقیت در رنگ‌ها و روکش‌های سطحی، آزمون سنجش میزان براقیت، ضخامت و فیلم خشک، سنجش استحکام و براقیت انواع پوشش‌ها در زوایای مختلف و سنجش میزان ضخامت پوشش‌های چندلایه، بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این شرکت به شمار می‌رود.

وی به توانایی انجام خدمات پژوهشی در این شرکت اشاره کرد و افزود: از دو مورد از پروژه‌های پژوهشی که توسط محققان این شرکت انجام شده است، می‌توان به پروژه‏ بهبود خواص FBE و همچنین استفاده از سامانه UV اشاره کرد.

نظر شما