شناسهٔ خبر: 68556781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتقای کیفیت و توسعه فناوری پوشش‌های پودری و رنگ‌های الکترواستاتیک

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش‌بنیان ضمن توسعه فناوری پوشش‌های پودری، خدمات آزمون این فرآورده‌ها را با هدف ارتقای کیفیت این محصولات ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احسان وهابی آقابابائی، مدیر کنترل کیفی این شرکت درباره فعالیت‌های آن در حوزه توسعه فناوری پوشش‌های پودری گفت: با توجه به پیشرفت فناوری رنگ در صنعت و نیازسنجی بازار ایران، اقدام به توسعه فناوری پوشش ‏های پودری از کشورهای ترکیه و ایتالیا کرده و از همان سال گروهی از متخصصان و مهندسان زبده، در قالب یک گروه تحقیقاتی پژوهشی تولید رنگ‌های پودری را آغاز کردند.

وی افزود: این شرکت با واردات تجهیزات آزمایشگاهی و ماشین ‏آلات تولیدی روزآمد دنیا و انواع پژوهش‌های هدفمند، از مقیاس آزمایشگاهی وارد فاز تولید صنعتی شد. ضمن تولیدات دانش‌بنیان، خدمات تست و آزمون در این حوزه را ارائه می‌دهد.

آقابابایی ادامه داد: این مجموعه تولیدی و تحقیقاتی یکی از تولیدکننده ‏هایی به شمار می‌‏رود که با تکیه بر دانش نیروی انسانی متخصص و بومی توانسته به تولید پوشش پیشرفته و داخلی/ FBE دست یابد و به عنوان اولین شرکت دانش ‏بنیان فناور در زمینه‏ تولید پوشش پودری الکترواستاتیک در کشور شناخته شود. پوشش FBE با استفاده از رزین اپوکسی به سطح داخلی لوله‌ها متصل می‌شود و عملکرد هیدرولیکی لوله‌ها را به دلیل کاهش اصطکاک فراهم می‌کند. مقاومت خوبی در برابر خوردگی و مواد شیمیایی دارد.

این فعال فناور با اشاره به انواع خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه فناور افزود: انجام انواع آزمایشات، کنترل کیفیت و طراحی و ساخت انواع رنگ‌ها، در بخش آزمایشگاهی این شرکت انجام می‌شود.

وهابی ادامه داد: خدمات آزمایشگاهی متنوعی همچون آزمون تعیین براقیت در رنگ‌ها و روکش‌های سطحی، آزمون سنجش میزان براقیت، ضخامت و فیلم خشک، سنجش استحکام و براقیت‌ انواع پوشش‌ها در زوایای مختلف و سنجش میزان ضخامت پوشش‌های چندلایه، بخشی از خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در فام گستر ماهان به شمار می‌رود.

وی به توانایی انجام خدمات پژوهشی در این شرکت اشاره کرد و افزود: دو مورد از پروژه‌های پژوهشی که توسط فام گستر ماهان انجام شده است، می‌توان به پروژه‏ی بهبود خواص FBE همچنین استفاده از سامانه یو وی اشاره کرد.

نظر شما