شناسهٔ خبر: 68536111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جذب حدود ۲ هزار نفر در مهاباد برای سوادآموزی جذب حدود ۲ هزار نفر در مهاباد برای سوادآموزی

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال هزار و ۹۴۹ سوادآموز زن و مرد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جذب نهضت سوادآموزی این شهرستان شدند.

صاحب‌خبر -

کمال داودی رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد با بیان اینکه امسال هزار و ۹۴۹ سوادآموز جذب شده، گفت : این نفرات توسط مربیان در سطح شهرستان شناسایی و در قالب سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال مشغول به یادگیری هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۳۲ معلم و آموزش دهنده نهضت سوادآموزی با حداقل مدرک لیسانس در قالب ۱۴۵ کلاس درس در بخش ارایه خدمات سوادآموزی در سطح شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد بیان کرد: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

داودی با بیان اینکه هم اکنون نرخ باسوادی مهاباد به ۹۶ درصد رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم در قالب دوره‌های فعلی نرخ با سوادی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی بیان کرد: امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی در تحصیل علم و دانش نیست و آمار باسوادی نسبت به اوایل انقلاب اسلامی به ویژه در بخش روستایی تفاوت معنی‌داری پیدا کرده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

نظر شما