شناسهٔ خبر: 68538171 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

کارنامه دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر

تیم دانش‌آموزی ایران در سی‌وششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

صاحب‌خبر -

تیم دانش آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

به گزارش مهر، در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره، و پارسا فرج پور موفق به کسب نشان برنز شدند.

در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند؛ با توجه به تأخیر در صدور روادید، تیم ایران در این مسابقات به صورت برخط شرکت کرده بود.

سی و ششمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر از یکم سپتامبر (۱۱ شهریور) با شرکت صد‌ها دانش‌آموز از ۹۶ کشور جهان در شهر اسکندریه مصر برگزار آغاز شده است و فردا - ۱۸ شهریور - پایان می‌یابد.

این رویداد علمی توسط آکادمی عرب برای علم، فناوری و حمل و نقل دریایی در اسکندریه و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان و کتابخانه اسکندریه برگزار شده است.

المپیاد کامپیوتر یکی از مفهومی‌ترین المپیاد‌ها است و بیشتر از هرچیزی روی تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان تاکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

نظر شما