شناسهٔ خبر: 68537327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کارنامه دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی کامپیوتر؛ یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز

تیم دانش آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ تیم دانش آموزی ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر با کسب یک نشان طلا، ۲ نشان نقره و یک نشان برنز موفق به کسب رتبه نهم تیمی شد.

در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره، و پارسا فرج پور موفق به کسب نشان برنز شدند.

در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند؛ با توجه به تأخیر در صدور روادید، تیم ایران در این مسابقات به صورت برخط شرکت کرده بود.

سی و ششمین دوره المپیاد بین‌المللی کامپیوتر از یکم سپتامبر (۱۱ شهریور) با شرکت صدها دانش‌آموز از ۹۶ کشور جهان در شهر اسکندریه مصر برگزار آغاز شده است و فردا - ۱۸ شهریور - پایان می‌یابد.

این رویداد علمی توسط آکادمی عرب برای علم، فناوری و حمل و نقل دریایی در اسکندریه و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان و کتابخانه اسکندریه برگزار شده است.

المپیاد کامپیوتر یکی از مفهومی‌ترین المپیادها است و بیشتر از هرچیزی روی تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان تاکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

نظر شما