شناسهٔ خبر: 68521630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اپل‌واچ جان زن باردار و جنین را نجات داد!

ساعت هوشمند اپل در نجات جان دو انسان موفق عمل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، ما قبلاً گزارش‌های زیادی در مورد اینکه چگونه Apple Watch جان انسان‌ها و حیوانات را نجات می‌دهد، خوانده‌ایم. به عنوان مثال قبلاً گزارش شده بود که اپل واچ ضربان قلب شیرها را بررسی می‌کند. این بار نیز جان یک مادر و فرزندش را نجات داده است؛ ریچل مانالو می‌گوید که اپل واچ جان او و نوزادش را نجات داد، زیرا ویژگی ECG به او کمک کرد تا متوجه شود که سلامتی‌اش در خطر است.

به گزارش abc10news، مانالو در هفته 18 بارداری بود که احساس تپش قلب بی‌وقفه کرد. این علائم تا هفته ها ادامه داشت، زمانی که او تصمیم گرفت از Apple Watch خود برای گرفتن نوار قلب استفاده کند. مانالو در تشریح وضعیت خود گفت:«احساس خستگی و تنگی نفس می‌کردم. قابلیت ECG ساعتم را فعال کردم و سپس بازوی خودم را روی میز قرار دادم.»

اپل واچ به او نتیجه «inconclusive» را نشان داد و قلب او بیش از 40 دقیقه با سرعت 150 ضربه در دقیقه می‌زد. برنامه نوار قلب اپل واچ به او توصیه کرد که به پزشک مراجعه کند و سپس تشخیص داد که او مبتلا به تاکی کاردی بطنی است - زمانی که قسمت پایینی قلب به درستی کار نمی‌کند و در نتیجه اکسیژن کافی در خون وجود ندارد.

این نوع از مشکلات قلبی اگر مراقبت و درمان نشود، می‌تواند منجر به حمله قلبی شود.

«نگوین»، دکتر معالج او می‌گوید:« ما از مانالو شرح حال کامل گرفتیم. از او پرسیدم که چه زمانی متوجه ریتم نامنظم ضربان قلب شدی و او پاسخ داد که اپل واچ این هشدار را به او داده است.»

تاثیر قابلیت ECG اپل واچ در تشخیص مشکلات احتمالی قلب

البته Apple Watch جایگزین چک‌آپ پزشکی نمی‌شود، اما مطمئناً به کاربران کمک می‌کند پس از دریافت اعلان‌هایی در مورد مشکل سلامتی، به پزشک مراجعه کنند.

نگوین تاکید می‌کند که داده های جمع آوری شده توسط گجت‌های پوشیدنی مانند Apple watch، می‌تواند برای پزشکان بسیار مفید باشد. مانالو سپس تمام توصیه‌های پزشک را انجام داد و توانست جان خود و بچه‌اش را نجات دهد.

شایان ذکر است که ویژگی ECG در اپل واچ سری 4 به بعد به جز مدل‌های SE، موجود است.

۲۲۷۲۲۷

نظر شما