شناسهٔ خبر: 68518603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فیس لیفت هوندا HR-V معرفی شد؛ مشخصات فنی و امکانات نسل جدید کراس اوور ژاپنی

صاحب‌خبر -

کمپانی ژاپنی Honda، نسخه فیس لیفت از نسل سوم هوندا HR-V را با مدل ۲۰۲۴ و امکانات بیشتر برای بازار کشورهای اروپایی عرضه خواهد کرد.

هوندا HR-V، یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای کامپکت این شرکت ژاپنی در بازارهای جهانی شناخته می‌شود که از سال ۱۹۹۹ میلادی تا به امروز در چهار نسل متفاوت به بازار عرضه شده است. با این حال نسل سوم این خودرو که به بازار کشورمان نیز راه یافته است، به تازگی دستخوش یک فیس لیفت با تغییرات جزئی در نمای داخلی و بیرونی شده و به‌زودی راهی بازار اروپا خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی نسخه فیس لیفت هوندا HR-V همراه ما باشید.

معرفی کراس اوور هوندا HR-V فیس لیفت 2024

هوندا HR-V فیس لیفت هوندا HR-V فیس لیفت

در بخش طراحی این خودرو همچنان شاهد یک ظاهر خشن با بهره‌گیری از چراغ‌های باریک جلو و عقب باریک با حاشیه های تیز هستیم. با این حال HR-V فیس لیفت تغییراتی نیز داشته است. با نگاهی دقیق‌تر به نمای جلویی هوندا اچ آر وی شاهد جلوپنجره ای بازطراحی شده با فرم جدید و یک نوار نقره‌ای‌ رنگ در بالای آن هستیم. علاوه بر این چراغ‌های جلو هم به رنگ دودی مزین شده‌اند و بخش پایینی سپر با رنگ مشکی براق پوشیده شده است. در همین ناحیه شاهد چراغ‌های مه‌شکن با گرافیک جدید نیز هستیم.

هوندا HR-V فیس لیفت هوندا HR-V فیس لیفت

در عقب این کراس‌اوور ژاپنی هم از گرافیک جدید چراغ‌ها نباد غافل شویم که ظاهری جذاب‌تر به‌نسبت نسخه قبلی بدان بخشیده است. همچنین سه رنگ جدید سبز، آبی و خاکستری برای HR-V مدل ۲۰۲۴ فیس لیفت عرضه خواهد شد. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۳۴۰، ۱۷۹۰ و ۱۵۸۲ میلی‌متر است. باید گفت میان این خودرو و هوندا وزل تفاوتی از نظر ابعاد وجود ندارد.

قوای محرکه Honda HR-V eHEV Facelift

از نظر فنی تغییری مابین نسخه قبلی و جدید صورت نگرفته و HR-V همچنان با همان قوای محرکه هیبریدی e:HEV عرضه می‌شود که شامل یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با نهایت قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم با ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور است. مجموع توان به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این شاسی بلند طبق استاندارد WLTC، اکنون کاهش پیدا کرده و به 5.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رسیده است.

طراحی داخلی و امکانات هوندا اچ آر وی فیس لیفت

نمای داشبورد هوندا HR-V فیس لیفت نمای داشبورد هوندا HR-V فیس لیفت

کمپانی ژاپنی برای تمام تیپ‌های HR-V فیس لیفت عایق‌های سروصدای بیشتر و شیشه‌های دودی را در نظر گرفته است. در داخل خودرو نیز شاهد تغییراتی هستیم که مهم‌ترین آن‌ها، اصلاح شکل کنسول مرکزی است. این کنسول حالا صاف‌تر و ارگونومیک‌تر شده و دسترسی آسان‌تری را به پد شارژر بی‌سیم فراهم می‌کند.  علاوه بر این، تیپ جدیدی بنام ادونس پلاس هم به خانواده این خودرو اضافه شده است که با جلوپنجره کریستالی، فلاپ‌های گلگیر، تریم پیانویی بخش پایینی سپرها، تریم پایینی درهای همرنگ بدنه و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی با طراحی خاص از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌شود.

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به کلاستر تمام دیجیتال راننده، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی کنسول مرکزی، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور پایش فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، کلاستر دیجیتال، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، گرم‌کن صندلی های جلو، گرم‌کن فرمان، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ‌ها، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و… اشاره کرد.

خریداران همچنین مثل قبل از سیستم‌های ایمنی موجود در پکیج هوندا سنسینگ هم بهره‌مند خواهند شد. هوندا HR-V مدل ۲۰۲۴ از همین ماه در سراسر اروپا عرضه خواهد شد.

نسخه برقی این خودرو با نام هوندا ENS1 نیز یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی به کشورمان است. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی این خودرو تازه وارد که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات کیا سورنتو وارداتی اعلام شد + کاتالوگ رسمی هیوندای آیونیک ۵ توسط مانا پارت ایرانیان به کشور وارد می‌شود نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور ۶ سیلندر معرفی شد

نظر شما