شناسهٔ خبر: 68514025 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

قیمت جراحی دندان عقل در دکترتو کلینیک در سال ۱۴۰۳

دندان عقل به عنوان آخرین دندان در بخش انتهایی فک رشد می‌کند. اگرچه همه افراد شاهد رویش دندان عقل نخواهند بود، اما اکثر افراد دندان عقل دارند. در اغلب موارد این دندان یا فضای کافی برای رشد ندارد و یا به دلیل عدم رعایت بهداشت به سرعت دچار پوسیدگی می‌شود. بنابراین می‌تواند باعث عفونت یا پوسیدگی باقی دندان‌ها یا در صورت نهفته بودن می‌تواند عامل انحراف و کجی دندان‌های دیگر شود.

صاحب‌خبر -

در نتیجه پرداخت قیمت جراحی دندان عقل یا هزینه کشیدن دندان عقل بسیار به صرفه‌ است؛ زیرا هزینه ارتودنسی و سایر درمان‌های دیگر می‌تواند بسیار گران تمام شود. در این مقاله به‌طور جزئی‌تر هزینه جراحی دندان عقل را بررسی خواهیم کرد.

قیمت جراحی دندان عقل چقدر است؟

دندان عقل اگر به شکل نهفته باشد نیازمند جراحی است که در این صورت قیمت جراحی دندان عقل نهفته بیش‌تر از قیمت کشیدن دندان عقل است؛ زیرا باید دندان را تکه تکه از زیر لثه یا داخل استخوان فک خارج کرد.

بسیاری از افراد، دریافت خدمات مربوط به دندان را به‌دلیل هزینه‌های بالا پشت گوش می‌اندازند. اما بهتر است برای جلوگیری از مشکلات مربوط به سلامت خود هرچه سریع‌تر نسبت به کشیدن یا ترمیم آن‌ها اقدام کنند. قیمت جراحی دندان عقل با در نظر گرفتن عوامل مختلف و براساس تعرفه‌های ارائه‌شده از سوی مراجع مشخص می‌شود. با مراجعه به وب سایت دکترتو کلینیک و مشاهده لیست قیمت جراحی دندان عقل توسط متخصصین مختلف می‌توانید از قیمت جراحی دندان عقل در سال ۱۴۰۳ مطلع شوید.

به طور کلی هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳ بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ الی ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر خواهد بود. در صورتی که دندان عقل به عصب اصلی فک نزدیک باشد یا روی آن قرار گرفته باشد به دلیل ریسک و سختی کار می‌تواند از ۱ میلیون تا ۲ میلیون تومان باعث افزایش هزینه شود. نزدیک بودن به عصب اصلی فک می تواند برای دندان عقل نهفته و دندان عقل عادی رخ دهد، ولی احتمال آن برای دندان نهفته کمی بیش‌تر است. همچنین گاهی اوقات به دلیل ریسک بسیار زیاد جراحی دندان عقل روی عصب، دندانپزشک عمومی از انجام درمان برای بیمار مذکور اجتناب کرده و آن بیمار را به متخصص جراح فک و صورت ارجاع می دهد که همین موضوع نیز در قیمت جراحی دندان عقل تاثیر زیادی دارد.

قیمت جراحی دندان عقل

برداشتن دندان از حفره روش کلی جراحی دندان عقل است و می‌توان آن را به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی شدید، عفونت، ازدحام بیش از حد، یا ایجاد فضا برای انجام ارتودنسی انجام داد. یکی از نگرانی‌های اصلی بیماران قبل از کشیدن دندان هزینه مربوط به آن است. قیمت جراحی دندان عقل به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت جراحی دندان عقل تاثیر گذار است پزشک متخصصی است که جراحی دندان عقل را انجام می‌دهد. سطح مهارت پزشک متخصص در عمل جراحی دندان عقل و کیفیت جراحی تاثیر مستقیم دارد و همین امر موجب اختلاف قیمت در جراحی می‌شود.

هم‌چنین محلی که جهت جراحی دندان عقل به آن مراجعه می‌کنید نیز در قیمت جراحی دندان عقل تاثیر زیادی دارد؛ زیرا سطح کیفی خدمات و امکانات در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. هم‌چنین قیمت جراحی دندان عقل در کلان شهرها کمی بیش‌تر از شهرهای کوچک است. عوامل مختلف دیگری مانند پوسیده بودن دندان، نهفتگی، شکستگی دندان عقل، دندان عقل عیب کشی شده نیز در قیمت جراحی دندان عقل تاثیر مستقیم دارند.

دندان عقل کاملا رویش یافته یا نیمه نهفته‌ای که به دلیل عفونت پوسیده شده باشد از یک دندان عقل سالم برای خارج کردن سخت‌تر است زیرا در هنگام خروج تاج می‌شکند و نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد.

قیمت جراحی دندان عقل در دکترتو کلینیک در سال ۱۴۰۳

هم‌چنین هزینه جراحی دندان‌های عقل شکسته می‌توانند نسبت به دندان عقل عادی بیشتر باشد، ولی هزینه جراحی این دندان‌ها ثابت نیست و نسبت به نوع شکستگی و با توجه به بررسی دقیق توسط رادیوگرافی، متفاوت خواهد بود. دندان عقلی که قبلا عصب کشی شده است و در حال حاضر به دلیل درد و یا عفونت نیاز به کشیدن پیدا کرده است، در حین کشیدن ممکن است بشکند و نیاز به جراحی پیدا کند.

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

زمانی که دندان به صورت کامل در فک قرار گرفته است دندان عقل نهفته نامیده می‌شود و زمانی که دندان عقل کمی از فک بیرون زده باشد و نمایان شود به عنوان دندان عقل نیمه نهفته نامیده می‌شود. دندان عقل نهفته از زمانی که رشدش آغاز شده است به دلایل مختلفی نمایان نمی‌شود و زیر لثه و درون فک باقی می‌ماند؛ که اصلی‌ترین علت نهفته ماندن این دندان، عدم وجود جای کافی در فک برای رشد در کنار دیگر دندان‌هاست. جراحی دندان عقل نهفته از کشیدن دندان عقل و جراحی دندان عقل بیش‌تر است؛ زیرا ابتدا باید لثه توسط پزشک متخصص شکافته شود و پس از نمایان شدن دندان عقل، دندان توسط ابزار و تجهیزات مناسب و کاربردی از فک خارج شود.

البته گاهی دندان عقل نهفته به سادگی از فک جدا نمی‌شود و به ناچار باید خرد و به صورت قطعه قطعه از فک و از درون لثه خارج شود. به همین دلیل هزینه جراحی دندان عقل نهفته نسبت به قیمت جراحی دندان عقل بیش‌تر است.

به طور کلی هزینه جراحی دندان عقل نهفته می‌تواند بین ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان متغیر باشد. البته در اکثر مواقع تشخیص محل دقیق دندان عقل نهفته تنها با گرفتن عکس رادیوگرافی امکان پذیر است و همین امر یکی از دلایل موثر در قیمت جراحی دندان عقل نهفته محسوب می‌شود.

قیمت جراحی دندان عقل در دکترتو کلینیک در سال ۱۴۰۳

تخفیف کشیدن دندان عقل در دکترتو کلینیک

اگر چه قیمت جراحی دندان عقل و هزینه کشیدن دندان عقل در شرایط عادی زیاد بالا نیست اما عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند این هزینه‌ها را بالا ببرد. به همین دلیل بعضی افراد قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی مربوطه نیستند. با مراجعه به وب سایت دکترتو کلینیک می‌توانید از تخفیف کشیدن دندان عقل بهره‌مند شوید و با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه دندان عقل خود را بکشید.

ضمنا با مراجعه به این وب سایت می‌توانید از نظرها و تجربیات افراد مختلف در زمینه کشیدن دندان عقل استفاده کنید و با مقایسه قیمت‌ها و تخفیفاتی که متخصصین مختلف ارائه می‌دهند، به‌ترین گزینه را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما