شناسهٔ خبر: 68477296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزییات تخریب دوباره جنگل الیمالات مازندران

طی انتشار فیلمی بر قطعی درختان در منطقه جنگلی هیرکانی الیمالات در شبکه‌های اجتماعی خبر از جلوگیری این اقدام از سوی منابع طبیعی مازندران مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پروژه ساخت پارکینگ از سوی پیمانکار خصوص منطقه گردشگری و تفریحی الیمالات در دل جنگل‌های هیرکانی مدتی قبل برمی‌گردد که بدنبال تخریب یکسری درختان این منطقه را در برگرفته بود اما با ورود دستگاه قضائی مشخص شد که اقدامات پیمانکار غیرقانونی و بدون مجوز بوده و طی حکمی از روند اینکار گرفته شد.

اما از روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده که نشان از شروع به کار مجدد این پیمانکار با قطعی درختان است و این باعث واکنش‌های بسیاری از دوستداران محیط زیست به خصوص حافظان درختان جنگل‌های هیرکانی استان مازندران شد و خواستار ورود جدی دستگاه‌های اجرایی بر جلوگیری از ادامه روند این برخورد شدند.

برخورد قانونی صورت گرفت

در این راستا موسی مقیمی مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار عکس و فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تعرض به منابع طبیعی الیمالات، اظهار کرد: گزارشی واصل شد که پیمانکار سطح معادل ۸۰ متر مربع را تخریب کرده و خاکبرداری انجام شده و با نصب سازه‌های فلزی دکه‌های بلیت فروشی را مستقر کردند که بلافاصله یگان حفاظت استان مازندران و شهرستان در منطقه حاضر شدند و نسبت به خروج سازه‌ها از عرصه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم بابت تخلف پیمانکار الیمالات با هماهنگی دادستانی انجام شد، افزود: مجوز سرمایه‌گذار در محدوده سد بوده که با آب منطقه‌ای قرارداد دارد و مکانی که تخریب صورت گرفته عرصه منابع طبیعی است و سر سوزنی در این خصوص کوتاه نمی‌آییم.

مقیمی مهر با اشاره به رسیدگی پرونده الیمالات نور به‌صورت جز به جز در مراجع قضائی عنوان کرد: متأسفانه دوباره تخلف پیمانکار الیمالات تکرار شد که برخورد قانونی صورت گرفت و پیوست تخلفات قبلی شده است و تابع رأی و نظر مرجع قضائی هستیم.

نظر شما