شناسهٔ خبر: 68478879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

پرچم سومین حرم اهل بیت(ع) نماد شیراز است

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه پرچم سومین حرم اهل بیت(ع)، نماد شیراز است، گفت: امیدوارم این حرکت رو به رشد و قوی، هر روز جلوه‌های جدیدی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم رونمایی از پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه حرکت‌های ارزشمند عمرانی که در شیراز با همت مدیریت شهری شیراز شکل گرفته است، گفت: کارهای بزرگ فرهنگی که در راستای معنویت و عدالت که از جمله آنها محرومیت زدایی و مسجد محوری انجام شده، مورد تقدیر است.

وی با اشاره اینکه پرچم سومین حرم اهل بیت (ع)، نماد شیراز است، گفت: امیدوارم این حرکت رو به رشد قوی هر روز جلوه‌های جدیدی داشته باشد و و حمایت همه مجموعه‌ها از استانداری، فرمانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث شود شیراز را در همان جایگاه خودش ببینیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سومین حرم بودن به معنای این است که تجلی هدایت امامزادگان باشد، افزود: فلسفه و حکمت ایرانی‌ها، حکمت نور بوده است و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به این نورانیت افزود زیرا و رمز و راز شیراز همین بود که نوری که از بقاع متبرکه می‌تابد، باید به همت مسئولین جهان را هدایت کند و این نور فقط برای شیراز نیست و شیراز جهان شهر است.

وی با تاکید بر اینکه این شهر باید راهنمای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، افزود: شهرداری شهرهای عراق یک قرن عقب هستند و این شهر ظرفیت آن را دارد برای همه جهان اسلام، مثل گذشته الهام بخش باشد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: از لحاظ زیبایی، فرهنگ، نظافت و بهداشت و سبک زندگی مردم، باید الگویی برای جهانیان ارائه شود

نظر شما