شناسهٔ خبر: 68478844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام‌ جمعه شیراز:

پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) نماد شهر شیراز است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) نماد شهر شیراز است که می خواهد راهنمای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد و این شهر ظرفیت آن را دارد برای همه جهان اسلام، مثل گذشته الهام بخش باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ دوشنبه دوازدهم شهریور_ در آئین رونمایی از پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: حکمت و فلسفه ما ایرانی‌ها نور بوده و امامزاده‌های عظیم الشان در شیراز که سرآمدشان حضرت شاهچراغ (ع) است نورانیت به شهر ما افزوده است، نوری که از امامزادگان واجب التعظیم ما می تابد باید تمام جهان را روشن کند و این موضوع به همت همه ما نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شیراز همواره در مسیر اهل بیت (ع) ایستاده اند، افزود: از تمام مسئولان برای تلاش‌ها و انجام حرکت‌های ارزشمند فرهنگی و عمرانی که با همت شورای اسلامی شهر و تلاش جهادی شهرداری شیراز قدردانی کرده و تلاش آنان را ارج می نهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، طرح مسجد محوری را ارزشمند بیان کرد و برافراشته شدن پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: شیراز جهان شهر است و می‌خواهیم چراغ هدایت در مقابل جهانیان روشن کند و پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) نماد شهر شیراز و راهنمای سبک زندگی ایرانی اسلامی است که امروز در این شهر برافراشته شد و این شهر ظرفیت آن را دارد برای همه جهان اسلام، مثل گذشته الهام بخش باشد.

آیت الله دژکام خاطر نشان کرد: شیراز ظرفیت دارد در جهان اسلام بدرخشد و وظیفه تک تک ماست در این راستا گام برداریم و این شهر باید در همه حوزه‌ها الگو باشد.

در ادامه این مراسم محمد مقدس زاده شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در سخنانی اظهار کرد: دکل این پرچم یک دکل ۵۰ متری است که دومین دکل با ارتفاع بالا در کشور است و خود پرچم در ابعاد ۲۰ در ۱۰ بزرگترین سایز پرچمی است که در ایران اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

وی افزود: طراح پرچم، مسعود نیابتی جز برجسته‌ترین طراحان کشوری و جهان اسلام است و دارای طراحی فاخری است.

نظر شما