شناسهٔ خبر: 68457431 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

درباره حواس‌پرتی دیجیتال و خواب بی‌کیفیت!

ایتنا - به احتمال زیاد برای همه در مقطعی اتفاق افتاده است: شما آماده هستید که بخوابید، اما در عوض یک "حواس پرتی دیجیتالی" شما را ساعت‌ها بیدار نگه می دارد.

صاحب‌خبر -
به احتمال زیاد برای همه در مقطعی اتفاق افتاده است: شما آماده هستید که بخوابید، اما در عوض یک "حواس پرتی دیجیتالی" شما را ساعت‌ها بیدار نگه می دارد.

دکتر الکساندر آبرو ، متخصص داروهای خواب، سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) گفت: «تاخیر زمان خواب یک مشکل رایج است، زیرا مردم اغلب دیرتر از زمان مورد نظر بیدار می‌مانند و در حین تماشای برنامه یا خرید آنلاین هستند. 

در نظرسنجی اخیر AASM  علت این مشکل را مشخص کرد: ۹۱درصد از افراد مورد بررسی گفتند که خوابشان مختل شده است زیرا قبل از خواب بیدار مانده‌اند تا یک برنامه تلویزیونی را تماشا کنند. در همین حال، ۷۵ درصد نیز گفتند که ویگردی و خرید آنلاین باعث بیدار نگه داشتن آنها در شب می‌شود.

AASM راهنمایی‌های زیر را در مورد چگونگی جلوگیری از اختلالات دیجیتال و خواب بهتر در این فرآیند ارائه می دهد.

1. قبل از خواب از دستگاه‌های الکترونیکی جدا شوید
تمام وسایل الکترونیکی را حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

2. گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید
وسوسه انگیز است که در حالی که در رختخواب هستید با تلفن همراه خود صحبت کنید، یا شبکه‌های اجتماعی را مرور کنید، کامنت‌ها و پست‌های جدید را چک کنید. پس برای جلوگیری از این عادت مضر، گوشی را در یک اتاق جداگانه در شب نگه دارید. اگر از تلفن خود برای زنگ صبح استفاده می‌کنید، به جای آن یک ساعت زنگ دار در نظر بگیرید.

3. یک روتین آرامش بخش شبانه را دنبال کنید
قبل از خواب یک حمام یا دوش آب گرم بگیرید، کتاب بخوانید یا یادداشت برداری کنید.

4. برنامه خواب داشته باشید
به طور منظم به رختخواب بروید و در همان زمان بیدار شوید. اجازه ندهید ویگردی مانع از خواب با کیفیت شود.

5. اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنید
اگر مجبورید گوشی خود را در شب در اتاق خواب خود داشته باشید، اعلان‌های فشاری و صدا را خاموش کنید تا از هشدارهای مزاحم جلوگیری کنید.

نظر شما