شناسهٔ خبر: 68440121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

ایجاد حس اعتماد به تعاون، کارآفرینی و اشتغال های پایدار را به دنبال دارد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته تعاون که با حضور اتاق تعاون، اتحادیه های تعاونی و تعاونگران استان برگزار شد، گفت: فرهنگ سازی و ایجاد حس اعتماد به تعاون در جامعه، کارآفرینی، رشد اقتصادی و اشتغال های پایدار را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «محمد یاره» در این نشست با بیان اینکه دولت اهتمام جدی برای توسعه، ترویج و تشکیل تعاونی های مختلف برای محقق کردن  سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای رفع مشکلات حوزه تعاون به استان کردستان اختصاص یافته که به صورت تسهیلات به تعاونی های مشکلدار و بخش های مختلف تعاون در استان پرداخت خواهد شد.

یاره با اشاره به تاثیر تعاون در رشد اقتصادی کشور ، استان کردستان دارای منابع بیکران خدادادی، جوانان شایسته و تحصیلکرده و هم مرز بودن با کشور عراق و اقلیم کردستان عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن در راستای ایجاد اشتغال های پایدار، تولید و خوکفایی و صادرات استفاده کرد؛ این اداره کل آمادگی دارد با آموزش، ترویج و تشکیل تعاونی های مختلف، زمینه رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث بزرگان دین در خصوص تعاون، مشارکت در کارهای جمعی و همکاری در انجام کارهای خیر، گفت: باید با برنامه ریزی منسجم، آموزش و ترویج تعاون و نشان دادن توانمندی های بخش تعاون، جامعه را به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرده و با پشتیبانی و حمایت همه جانبه، موجبات رضایتمندی سرمایه گزاران را فراهم نمود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالغ بر ۱۴۰ تعاونی در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷ تعاونی برتر از سوی کارگروه اجرایی نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان و ۲ تعاونی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شده اند که در هفته تعاون از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

یاره با بیان اینکه جشنواره تعاونی‌های برتر هر سال با هدف ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع تعاون در جهت رونق تولید کشور و همچنین تحقق شعار سال که یکی از محور‌های آن مشارکت مردم است، با برگزاری این جشنواره می‌توان فرهنگ مشارکت مردم در اقتصاد را در میان آحاد جامعه آموزش و ترویج کرد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در استان کردستان ۲۲۰۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال  بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم نموده است، تصریح کرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی ها است.

به گفته مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، افتتاح ۲۳ تعاونی در سطح استان، بازدید از تعاونی های موفق، بر پایی میز خدمت، حضور در نماز جمعه، دیدار تعاونگران با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی در بین تعاونی ها، نشست خبری و همایش تجلیل از تعاونی های برتر از جمله مهمترین برنامه های تدوین شده در هفته تعاون است.

گفتنی است ۱۳ شهریور ماه به نام روز ملی تعاون و ۱۶ لغایت ۲۲ شهریور ماه به نام هفته تعاون در تقویم رسمی کشور نام گذاری شده است.


نظر شما