شناسهٔ خبر: 68424969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترامپ برای پیروزی دست به دامن خدا شد!

نزدیک شدن کامالا هریس به ترامپ، این نامزد جمهوری خواه امریکا را واداشته تا بیش از قبل از ماجرای ترورش برای برتری به دموکرات ها بهره برداری نماید. اما وضعیت ترامپ در جدیدترین نظرسنجی های انتخاباتی چگونه است؟ خبرآنلاین گزارش می دهد.

صاحب‌خبر -

رسول سلیمی: نظرسنجی جدید یو. اس. ای تودی (USA TODAY) و دانشگاه سافولک در روز پنجشنبه نشان می‌دهد که کامالا هریس با ۴۸ درصد آرا از ترامپ با ۴۳ درصد آرا پیشی گرفته است. این یافته‌ها نشان‌دهنده یک چرخش هشت امتیازی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از اواخر ماه ژوئن است، زمانی که ترامپ تقریبا چهار امتیاز در نظرسنجی از جو بایدن نامزد سابق دموکرات‌ها پیشتاز بود. درحالیکه هریس پیشتازی اندکی را در نظرسنجی‌ها داشت. حال معاون رییس جمهور آمریکا با رقم زدن تغییرات بزرگ در میان برخی از گروه‌های کلیدی جمعیتی که به طور سنتی برای دموکرات‌ها حیاتی بودند، از جمله رای دهندگان اسپانیایی، سیاهپوست و جوانان فاصله خود را با ترامپ بیشتر کرده است.

براساس نظرسنجی‌های انجام گرفته توسط هیل و پایگاه «دیسیژن دسک اچ کیو» (Decision Desk HQ که تمرکز اصلی آن بر اعلام نتایج انتخابات آمریکا است) ترامپ ۱.۱ درصد نسبت به هریس برتری داشت اما این مقدار از تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) یعنی روزی که بایدن به عنوان نامزد دموکرات کنار رفت، ۲.۷ امتیاز کاهش یافته است.

ترامپ برای پیروزی دست به دامن خدا شد!

این نظرسنجی در حالی منتشر شد که پیشتر، «کارل روو» استراتژیست شناخته شده حزب جمهوری‌خواه در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که «کاملا هریس» از زمان جانشینی «جو بایدن» برای نامزدی دموکرات‌ها، شتاب چشمگیری در نظرسنجی‌ها داشته و به زودی از «دونالد ترامپ» رقیب خود پیشی می‌گیرد. براساس نتایج نظرسنجی‌های اولیه، هریس و دموکرات‌ها در حال حاضر با اقبال خوبی روبرو شده اند. برخی از نظرسنجی‌های ملی نیز حاکی از رقابت نزدیک میان هریس و ترامپ است. هریس در نظرسنجی اخیر انجام گرفته توسط رویترز/ایپسوس با ۲ امتیاز نسبت به ترامپ برتری دارد، در حالی که ترامپ در نظرسنجی جداگانه‌ای که توسط نیویورک تایمز / کالج سی‌نا انجام شده است، یک امتیاز از رقیب دموکرات پیشی دارد.

شبکه فاکس‌نیوز نیز که یک شبکه نزدیک به دونالد ترامپ است،  بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی گزارش داده در حالی که حمایت‌ها از ترامپ روند ثابتی دارند اما کامالا هریس توانسته نسبت به جو بایدن وضعیت بهتری در نظرسنجی‌ها ثبت کند. در این نظرسنجی‌ها هریس در ایالت آریزونا یک درصد و در ایالت‌های جورجیا و نوادا ۲ درصد از ترام‌پ جلوتر است. ترامپ در ایالت کارولینای شمالی یک درصد از هریس جلو افتاده است. همه این اختلاف‌ها در حاشیه خطا قرار دارند. در نظرسنجی‌های پیشین فاکس‌نیوز بایدن در تمامی این ایالت‌ها از ترامپ عقب‌تر بود. اختلاف این دو در آریزونا و نوادا ۵ درصد (ژوئیه) در جورجیا ۶ درصد (آوریل) و در کارولینای شمالی ۵ درصد (فوریه) بود.

ترامپ برای پیروزی دست به دامن خدا شد!

این در شرایطی است که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا بار دیگر برای پرونده انتخابات ۲۰۲۰ به دادگاه خواهد رفت. دفتر بازرس ویژه آمریکا به تازگی کیفرخواستی را علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در رابطه با ادعاهای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تنظیم کرده است. این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیراً تصمیم بر مصونیت بخشیدن به ترامپ از تعقیب قضایی گرفته بود. بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در این باره تصریح کرده: «کیفرخواست جدید حاوی همان اتهاماتی است که بر مبنای آن ترامپ را به امید داشتن به توطئه برای لغو نتایج رای گیری انتخابات ۲۰۲۰ متهم می کند. » ترامپ کیفرخواست جدید را رد کرد و گفته این کیفرخواست تلاشی برای منحرف کردن توجه رای دهندگان آمریکایی از فجایع تحمیل شده بر این کشور از سوی دولت فعلی است.

در همین حال ترامپ روز گذشته و با هدف اثرگذاری بر افکارعمومی امریکا ادعا کرد که خدا با هدف «نجات آمریکا» و شاید جهان از او محافظت می کند و به همین دلیل است که از سوء قصد ماه گذشته جان سالم به در برده است. ترامپ با این ادعا که اگر عیسی مسیح مسئول رای گیری در کالیفرنیا بود وی در این ایالت پیروز می شد و مدعی شد که برخی از مردم هفت برگه رای پستی دریافت کرده اند که این امر باعث افزایش آرای دموکرات ها در ایالتی شده است که او در سال ۲۰۲۰ با اختلاف بیش از ۵ میلیون رای شکست خورد. ترامپ امیدوار است از ماجرای ترورش به عنوان یک امتیاز برای برتری بر دموکرات ها در جریان رقابت های انتخاباتی استفاده نماید.

۳۱۱۲۱۳

ترامپ برای پیروزی دست به دامن خدا شد! ترامپ برای پیروزی دست به دامن خدا شد!

نظر شما