شناسهٔ خبر: 68426140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موافقت حماس با آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل

علی رغم مخالفت رژیم اسرائیل با آتش بس انسانی در غزه به منظور واکسیناسیون فلج اطفال، سخنگوی حماس و یک مقام سازمان ملل از موافقت با این آتش بس خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه قطری گفت که این جنبش با پیشنهاد آتش بس انسانی دبیر کل سازمان ملل متحد به مدت هفت روز موافق است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحده 13 روز پیش همزمان با اعلام نیاز کودکان فلسطینی در نوار غزه برای دریافت واکنش فلج اطفال، پیشنهاد  آتش بس انسانی هفت روز در نوار غزه داده بود.

سخنگوی رسمی حماس در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید تأکید کرد: جنبش با آتش بس انسانی به مدت هفت روز از زمانی که گوترش در شانزدهم آگوست آن را اعلام کرد، موافقت کرد؛ مشروط بر اینکه آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) و سازمان یونیسف، فرایند واکسینه کردن کودکان را در غزه انجام دهند».

جهاد طه در این باره گفت: جنبش حماس همه سازمان‌ها و نهاد‌های انسانی را به انجام وظایف انسانی در قبال مردم فلسطین در نوار غزه دعوت می‌کند و اشغالگران باید بر این موافقت کرده و دست از طفره رفتن و تعلل کردن برداشته، و برای آغاز فرایند واکسیناسیون فلج اطفال، گزینه‌هایی جهت تعیین امکان مشخص کند».

همزمان با این اظهارات طه، منابع مصری احتمال دادند که آتش بس انسانی در غزه طی روزهای آینده برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شود و بین سه الی پنج طول خواهد کشید.

تأیید دست‌یابی به توافق اولیه در خصوص آتش‌بس انسانی در غزه

در همین راستا، یک مقام بهداشت جهانی در مورد آتش بس انسانی پیرامون واکسیناسیون فلج اطفال غزه تایید کرد: ما تعهد اولیه به یک آتش بس بشردوستانه خاص برای مناطقی در نوار غزه را برای اجرای فرآیند واکسیناسیون فلج اطفال دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما