شناسهٔ خبر: 68424945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شود

استاندار قزوین گفت: اینکه برق صنایع را قطع می‌کنیم ولی لوسترفروشی‌ها هزاران لامپ را روشن کرده‌اند، منطقی نیست و باید قیمت حامل‌های انرژی به شکل اصولی اصلاح شود تا مردم خود را هماهنگ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد مهدی اعلایی امشب _پنج‌شنبه هشتم شهریور_ در مراسم افتتاح هم‌زمان طرح‌های صنعت آب و برق استان قزوین اظهار کرد: در حوزه آب و برق و مدیریت حامل‌های انرژی از حکمرانی خردمندانه فاصله داشته و امروز شاهد اسراف هستیم که تا این موضوع اصلاح نشود، تلاش‌ها به هدف نمی‌رسد.

وی افزود: این‌گونه مصرف کردن انرژی برق در کشور خردمندانه و عاقلانه نیست و مدیریت حوزه آب که جبران‌پذیر نیست، با این روش نمی‌تواند تداوم یابد؛ اگر دنبال حل بنیادین مسائل هستیم تا از نفرین آیندگان دور باشیم، باید خیلی زود در حکمرانی حامل‌های انرژی و آب تصمیم درست بگیریم.

استاندار قزوین با بیان اینکه بودجه‌های هنگفتی را که باید برای آموزش، امنیت و بهداشت هزینه کنیم، صرف پرداخت یارانه انرژی می‌شود، گفت: این موضوع هیچ جای توجیه ندارد و باید نمایندگان و دولت تصمیمات شجاعانه و سریع بگیرند تا روز به روز در حوزه انرژی فرصت‌ها را از دست ندهیم.

اعلایی افزود: باید ملت توجیه شوند در کشوری که بالاترین سطح تحصیل کرده و مشارکت مردم را دارد و با فرهنگ هستند، نمی‌توان بی‌منطق مصرف کرد؛ اگر در مصرف خود تجدیدنظر نکنیم و روش‌های اشتباه اصلاح نشود، آسیب‌پذیر خواهیم بود.

وی ادامه داد: چهار سال آینده یک فرصت مناسب برای تعامل مجلس و دولت برای تصمیم‌گیری درست است؛ مقام معظم رهبری بر حکمرانی خردمندانه تأکید کردند که مبتنی بر نگاه کارشناسی، تعقل و آینده‌پژوهی است و باید همه تصمیمات پیوست عدالت داشته باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه با وجود نبود آب در روستاها پر کردن استخرهای منازل شهری هیچ توجیهی ندارد، گفت: راهکار حل این موضوع برخورد نیست، بلکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی است و باید پیوست عدالت در کارها لحاظ شود.

اعلایی اضافه کرد: اینکه ۳۰ درصد جامعه خودرو ندارد و ۳۰ درصد دو خودرو بیشتر دارند عادلانه نیست و اینکه برق صنایع را قطع می‌کنیم، ولی لوسترفروشی‌های تهران هزاران لامپ را روشن کرده‌اند، منطقی نیست و باید به شکل اصولی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شود تا مردم خود را هماهنگ کنند؛ در غیر این صورت همیشه باید نیروگاه بسازیم و چاه حفر کنیم.

وی ادامه داد: باید با یک رفتار اصولی جلو برویم و حکمرانی منطقی را جدی بگیریم و کمک کنیم تا بودجه‌های کشور صرف توسعه شود؛ در گذشته اتفاقات غلط زیاد داشتیم و اینکه به همه روستاها برق و گاز بدهیم، ایراد دارد و این روش‌ها باید اصلاح شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: از رسانه‌ها، نمایندگان و مدیران صنعت آب و برق و کسانی که جایگاهی دارند، انتظار داریم ایده و راهکار بدهند و مردم را توجیه کنند تا میلیاردها تومان بودجه کشور صرف امنیت، دانشگاه، بهداشت و توسعه شود. این دیدگاه‌ها را با رئیس‌چمهور هم مطرح کرده‌ام و امیدوارم دولت چهاردهم در این امور تصمیمات شجاعانه، عاقلانه و منطقی بگیرد.

نظر شما