شناسهٔ خبر: 68425772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار کلانشهر شیراز:

شهر شیراز نسبت به سایر شهرها از لحاظ حاشیه‌نشینی وضعیت بهتری دارد

شهردار کلانشهر شیراز گفت: شهر شیراز نسبت به سایر شهرها از لحاظ حاشیه‌نشینی وضعیت بهتری دارد و مشکلات در آن نسبت به سایر شهرها کمتر است و با سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و قرارگاه محرومیت‌زدایی که یکی از ارکان اصلی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر است، به‌دنبال رفع مشکلات حاشیه‌نشینی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در آئین آغاز مرحله دوم عملیات اجرایی مرمت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین با همکاری شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر و سپاه فجر، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز از ابتدا تا امروز که وارد سال چهارم فعالیت شورا شدیم، اعتبارات عمرانی شهرداری شیراز زیر ۶۰ درصد و اعتبارات جاری بیش از ۴۰ درصد است و اکنون اعتبارات عمرانی شهرداری حدود ۸۰ درصد و اعتبارات جاری ۲۰ درصد و بودجه عمرانی شهرداری شیراز در دوره فعلی شورا و شهرداری نزدیک به ۷ برابر و معادل ۷۰۰ درصد افزوده شده است.

وی افزود: بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان میزان بودجه عمرانی شهرداری شیراز است که در برنامه افق شیراز ۱۴۰۴، توسط شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شده است، ۳ درصد از کل بودجه عمرانی شهرداری شیراز به محرومیت‌زدایی و ۳ درصد هم صرف برنامه‌های محله‌محوری و مسجد محوری می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در شهرداری کلان شهر شیراز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: به کمک کارشناسان امر و همکارانم در شهرداری، شهر شیراز به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده و قطعاً گروه‌های جهادی و تلاشگرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، نقش محوری خود را در محلات و مناطق اجرا می‌کنند و از دور و نزدیک شاهد تلاش عزیزان جهادی، کارآفرینان، یاوران شورا، اصحاب محلات و مساجد، پایگاه مقاومت بسیج معتمدین و بزرگان شهر هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در یک اقدام بی‌سابقه و جهادی یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای هفته دولت در نظر گرفته که با حضور وزیر کشور در دولت چهاردهم تقدیم به مردم شیراز خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در کنار هم و با هم می‌توانیم منشأ اتفاقات خوب در شهر شیراز باشیم و آنچه در این جلسه مطرح است رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و ساماندهی حاشیه‌نشینی که یک معضل است و این معضل در کل دنیا وجود دارد و در کشور ما نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

به‌دنبال رفع مشکلات حاشیه‌نشینی هستیم

شهردار شیراز تاکید کرد: شهر شیراز نسبت به سایر شهرها از لحاظ حاشیه‌نشینی وضعیت بهتری دارد و مشکلات نسبت به سایر شهرها کمتر است و با سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و قرارگاه محرومیت زدایی که یکی از ارکان اصلی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر است به دنبال رفع مشکلات حاشیه‌نشینی هستیم.

اسدی ادامه داد: سپاه فجر فارس توانسته در محرومیت زدایی بسیار موفق عمل کند که از این اقدامات می‌توان آب‌رسانی به روستاهای استان، ایجاد جاده بین مزارع، آسفالت، تأمین قیر، ترمیم و مرمت خانه‌های افراد محروم، تأمین نوشت‌افزار، تهیه بسته‌های معیشتی و کمک هزینه‌های آموزشی که توسط سپاه فجر فارس انجام شده را نام برد.

وی با اشاره به اینکه نواحی پنج‌گانه سپاه در شیراز در کنار شهرداری شیراز منشأ اتفاقات خوب بودند، اظهار کرد: توسط استانداری، سپاه فجر و سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای محرومیت زدایی در کنار شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز اتفاقات خوبی روی داده است که باید اقدامات در راستای محرومیت زدایی با قدم‌های محکم و استوار همراه باشد و این فرهنگ استمرار داشته تا بتوانیم غبار محرومیت را از چهره شهر شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) بزداییم.

نظر شما