شناسهٔ خبر: 68392994 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

از خواص شیر بادام چه می‌دانید؟

طبع شیر بادام گرم و‌تر است و از این رو، در طب سنتی بر خوردن آن تاکید شده است! بسیاری از افراد، به دلیل ارزش غذایی شیر بادام، آن را جایگزین لبنیات می‌کنند. البته شیر بادام منشا گیاهی داشته و نسبت به شیر گاو، ارزش غذایی کمتری دارد؛ اما مقدار ویتامین E موجود در شیر بادام نسبت به شیر گاو بیشتر است! به طور کلی، ارزش غذایی شیر بادام به قرار زیر است:

صاحب‌خبر -

یکی از نوشیدنی‌های خوش طعمی که می‌توان آن را برای تامین کلسیم و پروتئین بدن، به رژیم غذایی اضافه نمود، شیر بادام است. خواص شیر بادام شامل پروتئین، کلسیم، فیبر و چربی هستند، که علاوه بر تامین انرژی، برای مدیریت وزن و لاغری نیز مفیدند!

به گزارش تابناک، شیر بادام از ترکیب بادام پودر شده و آب به دست می‌آید؛ از این رو افرادی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارند، می‌توانند شیر بادام را جایگزین مواد لبنی کنند. ترکیب شیر بادام با مواد مغذی دیگر، باعث افزایش خواص آن خواهد شد. برای مثال، خواص شیر بادام با عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

در این مقاله، قصد داریم درباره مزایای شیر بادام توضیحات بیشتری ارائه دهیم. خواهیم دید که شیر بادام برای چی خوبه!

ارزش غذایی شیر بادام

طبع شیر بادام گرم و‌تر است و از این رو، در طب سنتی بر خوردن آن تاکید شده است! بسیاری از افراد، به دلیل ارزش غذایی شیر بادام، آن را جایگزین لبنیات می‌کنند. البته شیر بادام منشا گیاهی داشته و نسبت به شیر گاو، ارزش غذایی کمتری دارد؛ اما مقدار ویتامین E موجود در شیر بادام نسبت به شیر گاو بیشتر است! به طور کلی، ارزش غذایی شیر بادام به قرار زیر است:

ارزش غذایی شیر بادام

از خواص شیر بادام چه می‌دانید؟

کالری یک لیوان شیر بادام، نسبت به همان حجم شیر گاو کمتر است؛ به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مفید خواهد بود. در ادامه خواهیم دید که شیر بادام چه خاصیتی دارد.

خواص شیر بادام برای اعصاب

فسفر و پتاسیم موجود در شیر بادام، نسبت به شیر و سویا کمتر است؛ بنابراین برای افرادی که به واسطه بیماری‌های مزمن کلیوی، نمی‌توانند منابع غنی از این نوع مواد مغذی را مصرف نمایند، گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. اگر بتوانید آن را به عنوان بخشی از میان وعده خود مصرف کنید، می‌توانید نیاز بدن خود را برطرف نمایید.

خواص شیر بادام برای مردان

یکی از مهم‌ترین فواید شیر بادام، رفع مشکلات هورمونی مردان است. آقایان با مصرف شیر بادام به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود، می‌توانند مشکلات ناباروری، اختلالات نعوظ و ضعف اسپرم را برطرف نمایند!

آنتی اکسیدان‌های موجود در شیر بادام نیز کمک می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن قوی شده و مشکلاتی مانند سرطان پروستات در مردان، با احتمال کمتری رخ دهند!

شیر بادام برای افزایش قد

شیر بادام طبیعی، یک منبع غنی از ویتامین D و کلسیم به حساب می‌آید؛ به همین دلیل مصرف آن در کودکان و نوجوانان، می‌تواند به تقویت استخوان‌ها کمک کند. از آنجا که قد، یک فاکتور ژنتیکی محسوب می‌شود، بنابراین نمی‌توان افزایش قد را به عنوان خواص شیر بادام در نظر گرفت. اما در هر حال، تقویت استخوان‌ها، به بهبود تراکم آن‌ها کمک می‌کند.

خواص شیر بادام برای زنان

خواص شیر بادام برای زنان نیز غیر قابل انکار است؛ در واقع، شیر بادام برای تنبلی تخمدان مفید بوده و با حجم کافی ویتامین E که دارد، به تنظیم هورمون‌های زنانه کمک خواهد کرد!

ویتامین D و کلسیم موجود در شیر بادام، در پیشگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی موثر هستند. خوردن شیر بادام در بارداری نیز، هم برای مادر مفید است و هم به رشد عصبی جنین کمک می‌کند.

خواص شیر بادام

خواص شیر بادام برای لاغری

منبع اصلی شیر بادام، بادام درختی است که مقدار فراوانی فیبر دارد؛ از این رو خوردن شیر بادام در میان وعده‌های صبح و عصر، احساس سیری به فرد داده و مصرف غذا در وعده اصلی را کاهش می‌دهد! کالری موجود در شیر بادام نیز نسبتا محدود است.

خواص شیر بادام در طب سنتی، برای لاغری و کنترل قند خون بیماران دیابتی ثابت شده‌اند! جهت اطلاع از قیمت بادام درختی تازه برای تهیه شیر بادام، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر کمک بگیرید.

شیر بادام برای زانو درد

شیر بادام یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است؛ بنابراین افراد مبتلا به درد‌های مزمن زانو، می‌توانند با مصرف آن، میزان التهاب موجود در این ناحیه را کاهش داده، و احساس درد کمتری داشته باشند! خوردن شیر بادام در شب، به دلیل کلسیم موجود در آن، به التیام درد زانو کمک خواهد کرد. همچنین به دلیل داشتن مقدار کافی پروتئین، به تقویت ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند. هر چه قدرت ماهیچه‌ها در محافظت از مفاصل بیشتر باشد، احتمال آسیب به مفصل از جمله مفصل زانو، کمتر می‌شود.

خواص شیر بادام برای چاقی صورت

شاید خواص شیر بادام برای چاقی صورت، چندان قابل توجه نباشد؛ اما خوردن آن به عنوان بخشی از رژیم لاغری، از لاغر شدن بیش از حد صورت پیشگیری می‌کند! ضمن اینکه شیر بادام با وجود ویتامین E موجود در آن، برای حفظ سلامت پوست صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی آن مفید است!

خواص شیر بادام برای مو

مو‌ها زمانی می‌توانند رشد سالمی داشته باشند، که حجم کافی از مواد مغذی را دریافت کنند. به هیچ عنوان از تاثیر کلسیم، آهن، بیوتین، ویتامین E، ویتامین D و اسید‌های چرب موجود در شیر بادام، برای رشد و افزایش ضخامت مو‌ها غافل نشوید!

شیر بادام برای سرماخوردگی

از مهم‌ترین خواص شیر بادام برای سرماخوردگی، می‌توان به کاهش التهاب و آبرسانی بدن اشاره کرد. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده مغذی، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای درمان سریع‌تر سرماخوردگی مفید است. بهترین خاصیت شیر بادام با عسل نیز نرم شدن گلو است!

شیر بادام برای پوکی استخوان

حجم کلسیم و میزان جذب آن، برای کاهش پوکی استخوان اهمیت دارد؛ شیر بادام می‌تواند بخشی از نیاز روزمره به کلسیم را برطرف کند. همچنین ویتامین D موجود در آن، میزان جذب کلسیم را افزایش می‌دهد! بنابراین شیر بادام برای پوکی استخوان مفید است.

خواص شیر بادام برای پوست

هیچ‌گاه نباید تاثیر ویتامین E بر سلامت پوست را نادیده بگیرید. این آنتی اکسیدان قوی با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، به شفافیت و سلامت پوست صورت کمک می‌کند. اتفاقا خاصیت شیر بادام برای پیشگیری از پیری زودرس، به دلیل وجود همین ترکیب جادویی است!

بهترین زمان مصرف شیر بادام

بهترین زمان خوردن شیر بادام، می‌تواند همزمان با صبحانه باشد، تا نیاز روزمره شما به انرژی را فراهم کند. البته قبل از خواب نیز می‌تواند زمان مصرف شیر بادام باشد، تا خوابی راحت و آرام برایتان به ارمغان بیاورد. خوردن آن به عنوان میان وعده نیز به رفع گرسنگی و تامین انرژی بدن کمک خواهد کرد.

مقدار مصرف شیر بادام در روز

برای بهره‌مندی از خواص شیر بادام، می‌توانید یک لیوان از آن را به صورت روزانه مصرف کنید؛ در این صورت، مقدار کافی مواد مغذی و انرژی در طول روز دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

خواص شیر بادام برای زنان، مردان، کودکان و نوجوانان، غیرقابل انکار است؛ شما می‌توانید از فروشگاه اصل تبریز به صورت آنلاین و حضوری، بادام درختی را خریداری کنید و این نوشیدنی مقوی را در منزل تهیه کنید.

سوالات متداول

شیر بادام چاق‌کننده است؟

کالری و چربی شیر بادام کم است؛ بنابراین اثر چاق کنندگی قابل توجهی ندارد.

شیر بادام برای تیروئید ضرر دارد؟

مصرف متعادل شیر بادام برای تیروئید مضر نیست؛ مگر به دلیل وجود آلرژی!

آیا شیر بادام باعث یبوست می‌شود؟

کمبود فیبر عامل یبوست است؛ اما شیر بادام فیبر زیادی دارد، که به سلامت روده‌ها کمک می‌کند.

نظر شما