شناسهٔ خبر: 68385861 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رشد بیش از ۹ درصدی مصرف برق در خراسان

مدیر عامل شرکت برق منطقه خراسان خبر گفت : در شرایط اوج بار تابستان هستیم ، هر ساله مصرف برق در کشور رو به افزایش است و در سال جاری در برخی شرایط رشد بیش از ۹ درصد مصرف برق نسبت به سال گذشته داشتیم.

صاحب‌خبر -

وی افزود : با توجه به این رشد مصرف نیازمند رشد تولید ، انتقال و توزیع هستیم اما سرمایه‌گذاری در حوزه برق از مصرف عقب مانده و باعث ناترازی شده است و این در حالی است که یک ناترازی از سال‌های قبل نیز وجود داشته است .
محمودی خاطر نشان کرد: ما در رنکینگ تولید برق دنیا از رده چهاردهم به رده دوازدهم رسیدیم که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری شده در حوزه برق انجام شده اما رشد مصرف بیشتر بوده است.
همچنین وی رشد مصرف برق در خراسان را ناشی از رشد صنایع و تغییر الگوی مصرف مردم عنوان کرد و افزود : استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی حتی در مکان های مختلف کشور که کولر آبی پاسخ‌گوی نیاز سرمایشی است و همچنین ساختن ساختمان هایی که کولر آبی در آن پیش‌بینی نشده و شهروندان باید از کولر گازی استفاده کنند از جمله تغییرات الگوی مصرف و عامل رشد مصرف برق  بوده که باعث ناترازی شده است .
محمودی با بیان اینکه تنها دو راهکار در این حوزه وجود دارد ادامه داد :  راه اول رفع ناترازی است که زمان بر بوده و در کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست و راه دوم تغییر الگوی مصرف مردم و بازنگری در تکنولوژی صنایع می باشد .
وی در خصوص محدودیت‌ها تاکید کرد : سیاست گذاری در حوزه ایجاد محدودیت در توزیع برق برعهده ما نیست زیرا وظیفه ما تولید برق و تامین درآمدی برای توسعه شبکه برق است بنابراین قطع برق از نظر مالی به زیان ما هست صنعت برق تابع مرزهای استانی نیست و در لحظه تولید ، مصرف میشود بنابراین محدودیت ها باید با مدیریت بار کنترل شود .
 مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: همکاری با صنعت برق توسط مردم عادی و مشترکان صنعتی، کشاورزی باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود و ما نیز به دنبال این هستیم که در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بیشترین تلاش را برای حمایت از صنایع انجام دهیم گرچه ممکن است صنایع از ما راضی نباشند، اما ما تمام تلاشمان را انجام دادیم .
محمودی در پایان از همه صنایع تشکر کرد و افزود : علیرغم اینکه ما مجبور به محدودیت برخی صنایع شدیم اما آنها با درک شرایط با ما همکاری داشتند و به ما کمک کردند و در حوزه سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های خوبی ایجاد شد.

نظر شما