شناسهٔ خبر: 68348492 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جراحی سنگ حالب به روش پیشرفته لاپاراسکوپی دربیمارستان امام ر... -

اقتصاد ایران: کرمانشاه- سرپرست مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) از عمل جراحی سنگ حالب(پروگزیمال) به روش پیشرفته لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد جواد نادر سپاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمل جراحی سنگ «حالب» یا همان «پروگزیمال» به روش پیشرفته لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه برای نخستین بار در غرب کشور انجام شد.

وی افزود: با انجام این نوع عمل جراحی در بیمارستان امام‌رضا (ع) که یک مرکز دولتی محسوب می‌شود، دیگر نیاز نیست همشهریان گرامی به خارج از استان مراجعه کنند و از صرف هزینه‌های گزاف در مراکز خصوصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرپرست مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تصریح کرد: ین بیمار با شکایت سنگ حالب پروگزیمال که در مرکز دیگر دارای جراحی آندوسکوپی ناموفق بوده به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کند و با توجه به محل دشوار سنگ و ناموفق بودن روش آندوسکوپی، می‌بایست به روش باز درمان جراحی می‌شد که برش بزرگ در این نوع عمل با عوارض زیادی همراه است و درمان نکردن سنگ هم باعث از کار افتادن کلیه می‌شود.

سپاهی در پایان خاطر نشان کرد: اما در این عمل به روش لاپاروسکوپی، با دو برش بسیار کوچک حدود ۲ سانت و عوارض خیلی کم باعث بازگشت عملکرد کلیه بیمار خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما