شناسهٔ خبر: 68341880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان رضوی رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را در اختیار دارد

مشهد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: این استان با بیش از پنج میلیون مشترک فعال همراه اول پس از تهران رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را دارد از این رو خدمات رسانی دقیق در این حوزه بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

حسن اروجی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ سایت از این تعداد خطوط همراه پشتیبانی می کند و خدمات رسانی به مشترکان تاکنون رضایت نسبی مخاطبان را در پی داشته است.

وی با بیان این که خراسان رضوی بزرگترین شبکه توسعه همراه اول را در اختیار دارد ادامه داد: ۶۴۰ هزار مشترک دیتا از خدمات شبکه همراه بهره می برند که از این نظر نیز در میان رتبه های نخست کشور قرار داریم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در حوزه مشترکان تلفن ثابت نیز، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک فعال در استان خدمات دریافت می کنند که باتوجه به توسعه شبکه فیبرنوری، رغبت مشترکان به تلفن ثابت نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اروجی با اشاره به بهره مندی ۲۰ میلیون خانواده کشور از خدمات فیبرنوری تا پایان برنامه هفتم افزود: طبق برنامه هدفگذاری شده یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی خواهد بود.

وی با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی دهه آخر صفر اضافه کرد: طبق پیش بینی ها، حدود پنج تا ۶ میلیون زائر در این روزها به مشهد سفر خواهند کرد که با وجود زیرساخت های مناسب، تمهیدات ویژه ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: تقویت آنتن دهی در اطراف حرم مطهر رضوی، ایجاد ایستگاه های سیار در مسیر پیاده روی و اجتماع زائران و همچنین آماده باش تیم های نظارت و رفع نواقص شبکه از مهمترین برنامه های روزهای پایانی دهه آخر ماه صفر خواهد بود.

اروجی با اشاره به طرح های هفته دولت در خراسان رضوی افزود: ۱۲۴ سایت جدید همراه اول و بهره برداری از ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری از مهمترین طرح های این هفته است و تا پایان سال برای همه این طرح ها و طرح های باقی مانده در مجموع ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

خراسان رضوی رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را در اختیار دارد

هوشمند سازی ساختمان ها در بستر فیبرنوری

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: ایجاد پهنای باند بر بستر فیبر نوری، یکی از راه های توسعه ساختمان های هوشمند است از این رو شرکت مخابرات خراسان رضوی، در قالب تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان این تصمیم را عملیاتی می کند.

اروجی افزود: برای هوشمند سازی ساختمان ها علاوه بر الزامات ساختمانی از جمله برق، تاسیسات و آتش نشانی، الزامات ارتباطی مانند فیبر نوری و پوشش همراه هم نیاز است که از این پس با درخواست نظام مهندسی، این امر امکان عملیاتی شدن دارد.

وی ادامه داد: هوشمند سازی ساختمان ها با توجه به این که بنا ساخته شده باشد و یا این که در حال احداث باشد متفاوت است و اگر ساختمان بنا شده باشد به دلیل آن که ایجاد تغییرات، بسیار سخت است و ایجاد زیر ساخت های هوشمندسازی نیازمند هزینه زیاد است، از سیستم هوشمند بی سیم در این امکان استفاده می شود برای ساختمان های در حال احداث اما می توان از همان ابتدا، پیش بینی های لازم برای هوشمند سازی را مد نظر قرار داد.

در سال ۱۲۹۸ نخستین مرکز تلفن مغناطیسی استان خراسان رضوی در شهر مشهد با نصب ۷۰ شماره تلفن تاسیس شد.

نظر شما