شناسهٔ خبر: 68342329 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خراسان رضوی رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را در اختیار دارد خراسان رضوی رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را در اختیار دارد

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: این استان با بیش از پنج میلیون مشترک فعال همراه اول پس از تهران رتبه دوم مشترکان همراه اول کشور را دارد از این رو خدمات رسانی دقیق در این حوزه بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

حسن اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ سایت از این تعداد خطوط همراه پشتیبانی می‌کند و خدمات رسانی به مشترکان تاکنون رضایت نسبی مخاطبان را در پی داشته است.

او با بیان این که خراسان رضوی بزرگترین شبکه توسعه همراه اول را در اختیار دارد افزود: ۶۴۰ هزار مشترک دیتا از خدمات شبکه همراه بهره می‌برند که از این نظر نیز در میان رتبه‌های نخست کشور قرار داریم.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه مشترکان تلفن ثابت نیز، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک فعال در استان خدمات دریافت می‌کنند که باتوجه به توسعه شبکه فیبرنوری، رغبت مشترکان به تلفن ثابت نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اروجی با اشاره به بهره مندی ۲۰ میلیون خانواده کشور از خدمات فیبرنوری تا پایان برنامه هفتم بیان کرد: طبق برنامه هدفگذاری شده یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی خواهد بود.

او با اشاره به فرارسیدن روز‌های پایانی دهه آخر صفر تصریح کرد: طبق پیش بینی ها، حدود پنج تا ۶ میلیون زائر در این روز‌ها به مشهد سفر خواهند کرد که با وجود زیرساخت‌های مناسب، تمهیدات ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی تاکید کرد: تقویت آنتن دهی در اطراف حرم مطهر رضوی، ایجاد ایستگاه‌های سیار در مسیر پیاده روی و اجتماع زائران و همچنین آماده باش تیم‌های نظارت و رفع نواقص شبکه از مهمترین برنامه‌های روز‌های پایانی دهه آخر ماه صفر خواهد بود.

اروجی با اشاره به طرح‌های هفته دولت در خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۲۴ سایت جدید همراه اول و بهره برداری از ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری از مهمترین طرح‌های این هفته است و تا پایان سال برای همه این طرح‌ها و طرح‌های باقی مانده در مجموع ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

نظر شما