شناسهٔ خبر: 68341168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب‌الله: انتقام خون فؤاد شکر ناگزیر است اما زمان مناسب آن را ما تعیین می‌کنیم

سپیده حسینی

یکی از مسؤولان حزب‌الله لبنان تاکید کرد که انتقام خون فرمانده فؤاد شکر اجتناب‌ناپذیر است و حزب هرگز انتقام خون شهدایش را رها نخواهد کرد اما زمان مناسب آن را، حزب‌الله تعیین خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) تاکید کرد: جبهه پشتیبانی در جنوب لبنان تنها با توقف حملات و جنگ علیه مردم ما در غزه متوقف خواهد شد و (تحقق) پیروزی مستلزم خون و فداکاری است.

یزبک اظهار کرد: امروز کربلا با لباس جدیدی و به دستان قاتلان پیامبران بازگشته و کسی که نظاره‌گر تحولات جاری در غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان و اقدامات وحشیانه این دشمن ایستاده، اما همانگونه که امام حسین (ع) پیروز شد، ما اطمینان داریم که پیروز می‌شویم.

رئیس هیئت شرعی حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: نتانیاهو هرچقدر هم تلاش کند که خود را قدرتمند و تحت حمایت آمریکا، غرب و کشورهایی نشان دهد که با او علیه مردم و دین خود همدست هستند، تمام اینها هرگز فایده‌ای نخواهد داشت زیرا پایداری که مردم ما در غزه چه زن چه مرد و یا کودک رقم می‌زنند، و این صبر در برابر تمامی این کشتارها، ویرانی‌ها و گرسنگی نگه داشتن به پیروزی منجر می‌شود.

او تاکید کرد: جبهه جنوب لبنان برای حمایت از مردم ما در غزه، مشغول کردن دشمن و نیز حمایت از لبنان است، دشمن پیش از این لاف می‌زد که لبنان را به عصر حجر باز خواهد گرداند اما مقاومت اسلامی به کمک (غزه) و مقابله با این دشمن مبادرت ورزید و به یاری خداوند پیروزی با ما خواهد بود چرا که ما بر حق هستیم و حق بر باطل پیروز است.

یزبک در ادامه نیز گفت: اسرائیل و آمریکا و کشتی‌های جنگی، ناوهای هواپیمابر و ناوشکن‌های آنها ما را نمی‌ترساند چراکه ما اطمینان داریم که بر حق هستیم و ما تنها یکی از دو خوبی را می‌خواهیم: پیروزی و یا شهادت.

این مسؤول حزب‌الله لبنان افزود: ترورهایی که دشمن اسرائیلی انجام داد از جمله ترور فرمانده جهادی بزرگ فؤاد شکر هرگز مقاومت را باز نخواهد داشت بلکه عزم آن را افزایش می‌دهد، آمریکا از بیش از ۴۰ سال قبل به دنبال انتقام گرفتن از او بود چراکه به آن ضربه زد همانگونه که به اسرائیل ضربه وارد کرد، انتقام او ناگزیر است اما این ما هستیم که زمان مناسب را تعیین می‌کنیم، ما هرگز خون شهدایمان را رها نخواهیم کرد و اسرایمان را رها نمی‌کنیم.

او در پایان نیز گفت: دشمن تا این لحظه همچنان در چارچوب اصول درگیری بوده اما اگر جنگ را گسترش دهد و به دنبال جنگی فراگیر باشد، ما برای آماده‌ایم، آنچه  از امکانات مقاومت نمایان شده، بخشی از آن چیزی است که در اختیار دارد، ما از جنگ ژوئیه (جنگ ۳۳ روزه) تا امروز برای روز آتی در مقابله با دشمن تلاش می‌کنیم و آماده می‌شویم تا غافلگیر نشویم.   

انتهای پیام

نظر شما