شناسهٔ خبر: 68342955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عراقچی: تحقق آرمان‌های شهدا سرلوحه رویکردهای دستگاه دیپلماسی خواهد بود

اکرم احقاقی

وزیر خارجه ایران فقدان شهید امیرعبداللهیان را خسارت برای وزارت امور خارجه دانست و گفت که تحقق آرمان‌های والای شهدا، سرلوحه رویکردها و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و همه همکاران آن خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه و در آغاز هفته دولت پس از حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به همراه هیات دولت و رئیس‌جمهور، در آستانه اربعین حسینی (ع) به همراه حجت الاسلام و المسلمین «قاضی عسکر» تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور در این حرم مقدس، مضجع مبارک و بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) و  امامزادگان شریف مجاور را زیارت کرد.

عراقچی همچنین بر سر مزار شهید والامقام «حسین امیرعبداللهیان» وزیر فقید امور خارجه در شبستان امام خمینی (ره) حضور یافت و با قرائت فاتحه و ادای احترام و آرزوی علو درجات، با امیر شهید دیپلماسی تجدید میثاق کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر سر مزار شهیدان مدفون در حرم مطهر، سیدمهدی جلادتی، وحید زمانی‌نیا و سیدمهدی موسوی حضور یافت و با قرائت فاتحه، یاد این مدافعان حرم و شهیدان سرافراز را گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در دیدار با عراقچی، ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور وزیر امور خارجه در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، یاد و خاطره و مجاهدت‌های شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان، شهیدان خدمت را گرامی داشت و ارج نهاد و از درگاه خداوند سبحان و حضرات معصومین (علیهم السلام) برای عراقچی در خدمت به کشور و مردم شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس موفقیت و سربلندی مسئلت کرد. 

عراقچی در این دیدار که «علی باقری» معاون سیاسی و «رضا نجفی» معاون حقوقی و بین‌المللی وزرات امور خارجه نیز حضور داشتند، با تشکر از دعاهای خیر حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: ضروری می‌دانستم که برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و البته زیارت مزار برادر شهیدم آقای دکتر امیرعبدالهیان به این مکان مقدس بیایم.

وزیر خارجه ایران فقدان شهید امیرعبداللهیان را خسارت برای وزارت امور خارجه دانست و افزود تحقق آرمان‌های والای این شهید عزیز و همه شهیدان گرانقدر ایران عزیز، سرلوحه رویکردها و تلاش‌های دستگاه دیپلماسی و همه همکاران آن خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما