شناسهٔ خبر: 68338035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

طراحی ۸۸ ویژه‌برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود و تاکنون ۸۸ برنامه طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز، سوم شهریورماه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، گفت: ارتش بعث عراق با تهاجم به مرز‌های ایران باعث ایجاد هشت سال جنگ در کشور و سختی و مشکلات شد که شهدایی را تقدیم کردیم البته جنگ تمام نشده و همچنان شهدایی را فدای دین و اسلام می‌کنیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن زنان و کودکان بی‌گناه غزه، افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم و کودکان، دختران، پسران، جوانان و زنان در غزه به شهادت رسیده‌اند و برای ملت مسلمان دیدن چنین صحنه‌ای بسیار سخت است و امیدواریم انتقام سخت گرفته شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه امیدواریم در هفته دفاع مقدس شاهد نابودی اسرائیل باشیم، اظهار کرد: ۳۱ شهریورماه تا هفتم مهرماه هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده و برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته در سطح استان برگزار می‌شود. ستاد‌های بزرگداشت شکل گرفته و برنامه‌ریزی در حال انجام است.

وی افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود و تاکنون ۸۸ برنامه طراحی شده است. برای پنجمین سال متوالی برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور و همزمان در استان کرمان با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان برگزار می‌شود.

مهدوی‌فرد از معرفی اقدامات انجام شده به مردم در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آخرین آثاری که با موضوع دفاع مقدس و شهدا در قالب کتاب و... تولید شده است در همین هفته رونمایی می‌شود. همچنین برنامه‌هایی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح استان تدریس دو واحد درسی آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت انجام می‌شود. این واحد درسی در سال‌های گذشته به‌صورت غیررسمی و بدون الزام در مجموعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد، اما با همتی که در سطح کشور صورت گرفت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو واحد درسی جزو دروس الزامی مجموعه دانشگاهی و حوزه علمیه قرار گرفت و از اول مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در تمامی دانشگاه‌های سطح استان ارائه می‌شود.

مهدوی‌فرد از برگزاری یادواره «سرو سرخ» خبر داد و گفت: استان کرمان ۱۱۹ شهید جمعیت هلال‌احمر دارد که یادواره «سرو سرخ» به یاد این شهدا برگزار و در این مراسم از کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در ۸ سال دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: در راستای تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان، باید نقش تمامی ادارات به تفکیک در دوران دفاع مقدس گردآوری شود و این کار در کرمان در حال انجام است. امسال کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر و سال گذشته نیز نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس را رونمایی کردیم و امیدواریم دیگر ادارات استان نیز همکاری کنند.

منبع: ایکنا

نظر شما