شناسهٔ خبر: 68336002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای ۸۸ برنامه در کرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به تشکیل ستادهای استانی ویژه هفته دفاع مقدس گفت: به همین مناسبت ۸۸ برنامه در کرمان اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمود مهدوی‌فرد امروز _شنبه سوم شهریور_ در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته دفاع مقدس از سی‌ویکم شهریور تا هفتم مهر با شعار «در راه فتح قله‌ایم» اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و برای پنجمین سال متوالی از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سطح کشور و بیش از ۲۰ هزار نفر در استان کرمان تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس از تولیدات مکتوب رونمایی می‌شود، افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه‌های ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو نیز در این هفته برگزار خواهد شد و برای نخستین‌بار در سطح استان، واحد درسی آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت به عنوان دروس الزامی دانشگاهی ارائه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای مهر در مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران سطح استان، واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس و مقاومت به صورت رسمی و با حضور اساتید مجرب تدریس می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت برگزاری یادواره «سرو سرخ» ویژه شهدای هلال احمر گفت: در سطح استان ۱۱۹ شهید گلگون کفن جمعیت هلال‌احمر داریم که به مناسبت هفته دفاع مقدس از کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر استان در هشت سال دفاع مقدس هم رونمایی خواهد شد.

مهدوی‌فرد خاطرنشان کرد: در نظر داریم نقش نهادها و مجموعه‌های مؤثر در دفاع مقدس را در قالب کتاب بیان کنیم و سال گذشته مجموعه جهاد سازندگی رونمایی شد و در صورت همکاری سایر نهادها، خدمات آنها نیز در قالب کتاب منتشر می‌شود.

نظر شما