شناسهٔ خبر: 68305631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش‌های سیل‌آسای فارس تلفات جانی نداشته است

شیراز-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:تاکنون تلفات جانی و یا مفقودی شهروندان بر اثر بارش‌های سیل‌آسای ۲ روز گذشته این استان گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا غلامی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های شدید ۲ روز گذشته این استان افزود: خسارت کلی سامانه بارشی کنونی طی ۷۲ ساعت پس از پایان فعالیت این سامانه در حوزه کشاورزی، دامداری، مسکونی و ... جمع بندی و اعلام خواهد شد.

وی با هشدار اینکه احتمال بروز روان آب در شرایط کنونی که سامانه بارشی در سطح استان فعال است وجود دارد از مردم درخواست کرد که خطرات سامانه بارشی تابستانه کنونی را جدی بگیرند و به توصیه‌های ایمنی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: ویژگی بارش‌های تابستانه به نحوی است که در مقطع زمانی کوتاه میزان زیادی بارندگی رخ می‌دهد که دفع آن در ظرفیت کانال‌های موجود نیست و به همین دلیل آبگرفتگی رخ می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: عصر روز گذشته در بسیاری نقاط استان فارس ازجمله کلانشهر شیراز، کیان آباد ، سروستان، بناروئیه و امروز نیز شهرستان اوز آبگرفتگی رخ داده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های زمستانه به صورت آرام و با آگاهی است اما در تابستان بارش‌ها بصورت رگباری، شدید و پراکنده است گفت: روز گذشته بارندگی در کیان آباد شهرستان شیراز شدید و حدود ۲۰ میلیمتر در مدت زمان یکساعت بوده که به دلیل شدت و حجم بارندگی روان آب در این منطقه رخ داده است.

غلامی افزود: در پی بارندگی شدید در داراب ۱۵۰ خانوار روستای زین آباد جنت شهر داراب تخلیه شد و این خانواده‌ها در محلی امن اسکان داده شدند.

وی گفت: روز گذشته سه شنبه ۳۰ مردادماه بر اثر طوفان شدید همراه با بارندگی ۲۱۷ اصله درخت در سطح شهر شیراز سقوط کرد و سرعت باد در شیراز ۷۲ کیلومتر در ساعت بود.

وی اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد نیز ظرف حدود ۲ ساعت ۳۴ میلیمتر بارندگی در داراب استان فارس بارید که به نسبت ادوار گذشته در این منطقه بسیار شدید بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران فارس رعد و برق و گرد و خاک را جزئی از سامانه بارشی اخیر در فارس اعلام کرد و گفت: مردم و شهروندان استان فارس باید توصیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران استان را جدی بگیرند.

غلامی با بیان اینکه این سامانه تا عصر فردا اول شهریورماه ۱۴۰۳ در سطح استان ادامه دارد در پایان گفت: آفتابی بودن هوا در این روزها مبنای پایداری وضعیت نیست و ممکن است در حین آفتابی بودن یک منطقه در فاصله کمتر از ۲ کیلومتری آن محدوده بارش شدید در حال وقوع باشد.

نظر شما