شناسهٔ خبر: 68321244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/گزارش/

حضور پررنگ بانوان در سفر پررمز اربعین حسینی

جذبه عشق امام حسین(ع) در سفر اربعین، همانگونه که هر ساله میلیون‌ها زائر عاشق را به سرزمین کربلا فرا می‌خواند، امسال هم بانوان در این سفر پر رمز و راز حضور وصف‌ناشدنی داشتند.

صاحب‌خبر -

شرکت در کنگره عظیم اربعین شگفتی‌های بسیاری دارد. سفری با سختی های فراوان که همه با عشق به سرور و سالار شهیدان، این مشقت‌ها را به جان می‌خرند تا پیاده به حرم امام برسند و با گفتن سلامی از ته دل به شیرینی وصف‌ناپذیر دیدار برسند.

در میان شگفتی‌های سفر میلیونی اربعین، حضور بانوان در سنین مختلف با وجود گرمای بسیار زیاد، پرنگ است. شرکت بانوان در این پیاده روی امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است. شور و شوق آن‌ها در این مراسم بیش از آقایان است، به‌گونه‌ای که موانع راه را با اراده بر خود هموار کرده‌اند و بر مشقت‌های سفر همچون گرما، پیاده‌روی طولانی و معطلی‌ها و... غلبه کرده‌اند.
خانم خلف‌زاده خبرنگار ایسنا مستقر در موکب دانشگاه پیام نور در مهران، در گفت‌وگو با تعدادی از بانوان شرکت کننده در این کنگره عظیم از انگیزه و اراده آن‌ها و چگونگی تحمل گرمای مهران و عراق پرسیده است.

                      

حضور پرنگ بانوان در سفر پررمز اربعین حسینی

«راضیه شریف‌زاده» از تهران هدف خود از شرکت در کنگره اربعین حسینی (ع) را این‌گونه بیان کرد:  از بچگی دوست داشتم در میان هزاران زائر و این‌گونه باشکوه به حرم امام حسین علیه‌السلام بروم.

وی گفت: به نیابت از پدر مرحوم‌اش و عشق و حبی که به  امام حسین علیه‌السلام دارد، چند سال است که در این راهپیمایی بزرگ با تمام وجود شرکت می‌کند. 

نرگس فرهنگ ۱۸ ساله از اصفهان نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فقط به خاطر عشق  امام حسین علیه‌السلام این سختی را تحمل کردم و به حرم آقا می‌روم.

 «حمیده حاج‌رضایی» خواهر شهید از استان قزوین، شهرستان تاکستان، شهر شاد در کنگره اربعین شرکت کرده و در راه بازگشت از این سفر به ایسنا گفت:  هدفم از شرکت در این پیاده‌روی رفتن به کربلای معلی، یادآوری مسیری است که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) طی کردند.

وی افزود: دوست داریم از طریق شرکت در مراسم اربعین راه حضرت زینب (س) را زنده کنیم، ایشان در این راه غریب بودند و سختی‌های زیادی کشیدند و می‌خواهیم راه ایشان را ادامه بدهیم و به نسل بعد هم این عظمت اربعین را نشان بدهیم.

این زائر کربلا ادامه داد: تمام مسیر به یاد غریبی حضرت زینب (س) بودم و سختی‌ها همانند فرمایش حضرت زینب (س) چیزی جز زیبایی نبود و به برکت وجود ائمه بوده که این همه موکب از زائران می‌کنند. وقتی به کربلا رسیدم حس حال خیلی غریب و خاصی داشت.

«پرستو محمودی» از شهرستان پلدختر استان لرستان در خصوص حس و حال زیارت خاطرنشان کرد: وقتی به کربلای معلی می‌رسی حس و حال عجیبی داری و اشک امان نمی دهد و به‌یاد صحنه عاشورا می‌افتی.

«مهدیه کارگر» از شهرستان بافق استان یزد نیز بیان کرد:  فقط عشق به اباعبدالله (ع) است که سختی‌های این سفر را سهل می کند، با اینکه بچه همراه بود ولی سفر بسیار عالی داشتم و توصیه می‌کنم به خانم‌هایی که تا کنون نیامدند حتماً در این سفر بزرگ شرکت کنند.

«اکرم محمدی» از شهرستان ورامین استان تهران نیز گفت: من یازده ماه منتظرم که اربعین بیاید در سفر اربعین شرکت کنم. بچه‌ها را همراه نیاورده‌ام، حس عجیبی دارم و برایم سختی راه به عشق امام حسین(ع) معنایی ندارد و نخواهد داشت.

گفته‌های بانوان شرکت‌کننده در سفر پر رمز و راز اربعین این سخن رسول خدا (ص) را یادآوری می‌کند: قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّی اللّه علیه و آله):«اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً» «برای شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.» (جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556).

انتهای پیام

نظر شما