شناسهٔ خبر: 68322388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تسهیل تردد در جاده اردبیل به آستارا با ساخت تونل دوم گردنه حیران محقق می شود

صاحب‌خبر -

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از تسهیل تردد و امن وسائل نقلیه در محور اردبیل به آستارا و شهرهای شمالی کشور با تکمیل تونل دوم حیران خبر داد.

تسهیل تردد در جاده اردبیل به آستارا با ساخت تونل دوم گردنه حیران محقق می شود
تین نیوز

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: برای کاستن از مشکل ترافیک در مسیر پرتردد اردبیل به آستارا و بویژه گردنه توریستی و گردشگری حیران عملیات احداث تونل دوم در این مسیر آغاز و در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یوسف زاده افزود: پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین آن واقع در محور اردبیل - آستارا به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و۶۰ متر گالری و مابقی راههای دسترسی طرفین است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای این پروژه مهم به مجموعه راهسازی التایی با توان فنی و مهندسی بالا تحویل شده و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات و سایر شرایط و مولفه های عمرانی شاهد تکمیل و افتتاح تونل دوم حیران در سال جاری باشیم.

وی در ادامه به مختصات و مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به حفاری مقطع فوقانی تونل در سال ۱۴۰۱، عملیات حفاری مقطع تحتانی و همزمان اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش­های تونل آغاز شد بطوریکه در حال حاضر ۷۲۰ متر از طول تونل مقطع برداری تکمیل شده است.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین در طول ۷۱۴ متر بتن ریزی پاشنه طرفین، ۷۲۰ متر عایق های حفاظتی و رطوبتی سه لایه و در مجموع ۷۳۸ متر از مجموع ۷۹۰ متر طول گالری و لاینینگ تونل تکمیل شده است و ادامه عملیات نیز به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: علاوه بر انجام عملیات عمرانی و اجرایی داخل تونل، در حال حاضر عملیات خاکی و ابنیه فنی راههای طرفین تونل دوم حیران نیز آغاز شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در پایان اظهار کرد: از بارزترین مزیت های مهم احداث تونل دوم گردنه زیبای حیران می توان به تسهیل در تردد، کاهش زمان سفر بویژه در ایام تعطیلات، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف زمان اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما