شناسهٔ خبر: 68321250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

تبیین ۳ اولویت کشاورزی استان سمنان/ کم آبی بزرگترین مشکل است

سمنان- استاندار سمنان سه اولویت کشاورزی استان را ایجاد صنایع تبدیلی، انجام فرآوری بر روی محصولات تولیدی و همچنین تغییر الگوی آبیاری دانست.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد رضا هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به وضعیت بارش‌ها و همچنین بحران کم آبی در استان سمنان بیان کرد: سه اولویت برای کشاورزی استان مد نظر بوده که یکی از مهمترین آنها تغییر الگوی آبیاری است.

وی با بیان اینکه برداشت بی رویه آب از منابع آب زیرزمینی در استان سمنان باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص فرونشست زمین شده است، افزود: این فرونشست مزارع و کشاورزی و باغات استان سمنان را در آینده نزدیک تهدید می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه کشاورزان و دولت باید متقابلاً همدیگر را درک کنند، گفت: اگر کشاورز و حتی دولت یکجانبه فکر کنند تا چند سال آینده همین مقدار آب موجود در استان سمنان نیز دیگر وجود نخواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه کم آبی مشکل جدی استان سمنان است، بیان کرد: نخستین استان خشک بی آب در کشور سمنان است تا جایی که در زمان تنش گرمایی شهرهایی مانند سمنان با افت و قطعی آب روبرو شدند و اگر مدیریت نمی‌شد مشکل بیشتر هم بود.

وی با بیان اینکه در تنش آبی دستگاه‌ها دست به هم داده و چاه‌ها را به مدار وارد کرده‌اند وگرنه مشکل جدی داشتیم، افزود: ما در این استان مشکل آب شرب داریم لذا در مقوله کشاورزی باید به مراتب بیش از پیش همدلی و همکاری و همراهی صورت گیرد تا شاهد نتایج بهتری باشیم.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و انجام فرآوری بر روی محصولات تولیدی دیگر اولویت‌های ما در مقوله کشاورزی استان است، گفت: رویکرد ما نیز در این زمینه حمایتی بوده و خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال آفرینی در روستاهای استان و توجه به تولیدات کشاورزی اولویت ما در مقوله پرداخت تسهیلات اشتغال بوده است، بیان کرد: بخش بزرگی از تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده در استان طی سال جاری به مشاغل روستایی از جمله کشاورزی اختصاص داده شده است.

نظر شما