شناسهٔ خبر: 68322426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۱ هزار زائر توسط تیم درمانی هلال‌احمر گیلان در نجف ویزیت شدند

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گیلان گفت: ۵۱ هزار و ۱۲ نفر از زائران مراسم پیاده روی اربعین حسینی تاکنون ضمن ویزیت توسط پزشکان درمانگاه این جمعیت در نجف اشرف از خدمات لازم بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

هادی سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار درمانگاه جمعیت هلال‌احمر گیلان از ۲۱ مردادماه امسال برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف اظهار کرد: از ابتدای استقرار این تیم تا پایان ۳۱ مرداد ماه کنترل سطح فشار خون پنج هزار ۶۱۴ نفر و قند خون هزار و ۳۵۰ نفر انجام شده‌است.

وی با اشاره به ارائه خدمات تزریقات به ۱۰ هزار و ۲۸۰ نفر و انجام ۱۶ مورد بخیه اضافه کرد: نوار قلب ۳۴۶ نفر گرفته شد و هشت هزار و ۶۰ نفر سرم تراپی و ۵۴ نفر اکسیژن تراپی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: خدمات پانسمان هم به ۲ هزار و ۱۴۳ نفر ارائه شده و ۵۰ زائر هم توسط این مجموعه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار کرد: درمانگاه هلال‌احمر گیلان متشکل از ۴۶ پزشک عمومی، متخصص، پرستار، تکنسین دارویی، خدمات، انتظامات و پذیرش است که محل آن روبروی درب شیخ طوسی حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) جنب فروشگاه محصولات فرهنگی عتبه علویه می باشد.

سلیمی با اشاره به ارائه خدمات از سوی امدادگران سلامت مواکب به عنوان برخی از برنامه‌های هلال‌احمر در اربعین حسینی اظهار کرد: این امدادگران به همراه وسایل مورد نیاز ویژه کمک‌های اولیه و اقلام ضروری به همراه موکب‌ها اعزام شده‌اند.

۸۷ هزار نفر عضو هلال‌احمر گیلان هستند.

اعزام زائران اربعین حسینی گیلان با ناوگان اتوبوسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید:

اعزام زائران اربعین با ناوگان اتوبوسی گیلان ۱۱ درصد افزایش یافت

نظر شما