شناسهٔ خبر: 68273381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در نهاوند:

پذیرایی روزانه ۵۰۰۰ زائر در موکب‌های نهاوند

فاطمه ظفری

مسئول ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در نهاوند گفت: روزانه پنج‌هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موکب‌های نهاوند پذیرایی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حمید پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مسیرهای اصلی تردد زائرین عتبات عالیات است که در ایام اربعین با حجم بالایی از زائران از مناطق استان‌های مرکزی و شمالی کشور و حتی خارج از کشور روبروست.

وی بابیان اینکه به منظور پذیرایی از زائران امسال هشت موکب در محور نهاوند به سه‌راهی کنگاور مستقر است که در حال حاضر پنج موکب آن فعال بوده و سه موکب دیگر در مسیر برگشت زائران فعال خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر پذیرایی از زائران در طول شبانه‌روز نیز ۲۰۰ نفر در موکب‌ها اسکان می‌یابند و در سه وعده همراه با میان وعده از آنان پذیرایی می‌شود.

مسئول ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در نهاوند اضافه کرد: در موکب‌ها خدمات بهداشتی و درمانی؛ استقرار حمام و آشپزخانه و تعمیر وسایل نقلیه نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آدرس موکب‌های مستقر در حوزه‌های ارتباطی نهاوند، گفت: این موکب‌ها در مسیر ارتباطی سه‌راهی بروجرد به نهاوند، میدان سیدالشهدا، سه‌راهی دهفول، روبروی کارخانه آرد و دو مورد هم در شهر فیروزان مستقر هستند.

پورمهدی با تأکید براینکه نیروهای امدادی هلال‌احمر، اورژانس جاده‌ای و پلیس‌راه و راهور در مبادی ورودی و خروجی شهرها، محورهای پرتردد و حادثه‌خیز شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی حضور دارند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌منظور تأمین امنیت غذایی زائران نیز اکیپ‌های نظارتی بهداشت و درمان نیز در حالت آماده‌باش قرار دارند و به‌صورت مستمر سلامت مواد خوراکی موجود در مواکب را کنترل و بررسی می‌کنند.

مسئول ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین در نهاوند با اشاره به اینکه فلسفه وجودی اربعین زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ادامه‌دادن راه آن‌ها است، تأکید کرد: در عصر حاضر شهدای گرانقدر ما خون‌دل‌ها خوردند تا این سفر معنوی راحت و آسان باشد؛ از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس تا سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی، بنابراین باید این اقدامات ارج نهاده و سینه‌به‌سینه و نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.
انتهای پیام 
 

نظر شما