شناسهٔ خبر: 68274343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

کرمان، ۳۲۴ پیکر شهید گمنام در دل خود جای داده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از خاک‌سپاری ۳۲۴ پیکر شهید گمنام از سال ۱۳۶۲ تا سال‌جاری در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمود مهدوی‌فر در جمع خبرنگاران از وجود ۱۴۷ یادمان شهید گمنام در کرمان خبر داد و اظهار کرد: ۳۲۴ پیکر مطهر شهید از سال ۱۳۶۲ تا سال‌جاری در استان کرمان خاک‌سپاری شدند و ۲۳ یادمان در مجموعه دانشگاهی واقع شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۵ یادمان در مجموعه روستایی، ۱۴ یادمان در مجموعه پادگان‌ها و مجموعه نظامی و ۹۵ یادمان در مجموعه شهرها افزود: بیشترین یادمان و شهید گمنام در رفسنجان با ۴۹ یادمان و ۱۲۱ شهید بوده است و پس از آن سیرجان با ۱۹ یادمان و ۳۱ شهید و جیرفت با ۱۱ یادمان و ۲۱ شهید قرار دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ تا دوم مرداد سال‌جاری، یک هزار و ۲۳۱ درخواست تدفین شهید گمنام در مجموعه‌های مختلف روستایی دانشگاهی مجموعه نظامی داریم که تعداد ۲۳۱ درخواست باقی مانده است.

وی از تکمیل اجرای ۸۵ درصد یادمان‌های شهدای گمنام خبر داد و گفت: شهدای گمنام به عنوان یادگاران دفاع مقدس در نقطه نقطه شهرها و شهرستان‌ها حضور دارند و مردم همواره در محل خاک‌سپاری آن‌ها شرکت می‌کنند و می‌تواند نگاه‌ها را به مسائل اجتماعی و ایثار تغییر می‌دهد.

نظر شما