شناسهٔ خبر: 68263272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجتمع «شوق زندگی» در کرمان احداث می شود مجتمع «شوق زندگی» در کرمان احداث می شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از احداث مجتمع «شوق زندگی» در این استان، طی دو ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

دادستان کرمان در نشست هم‌اندیشی در خصوص اقدامات حمایتی از مددجویان پس از ترخیص از زندان و یا کانون اصلاح و تربیت گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی ارتکاب جرم و افزایش جمعیت کیفری، بیکاری و تبعات ناشی از آن است که غالباً ریشه در فقدان مهارت شغلی دارد، سازمان زندان‌ها امکان حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان متقاضی را در دستورکار خود قرار دهد تا شرایط را برای ورود مستقیم زندانیان آموزش‌دیده به چرخه کسب و کار درآمدزا فراهم کند.

مهدی بخشی بر ایجاد کارگاه‌های مختلف در زندان‌ها، فروش محصولات تولیدی زندانیان، تسهیل در اعطای وام به زندانیان واجد الشرایط تأکید و تصریح کرد: مدعی العموم از حیث جایگاه نظارتی و در اجرای اصل ١۵۶ قانون اساسی بر موضوع پیشگیری از وقوع جرم و طرح‌هایی که با این هدف اجرا می‌شوند نظارت خواهد کرد. 

وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده از سوی کانون اصلاح و تربیت اطفال و نوجوانان در استان عنوان داشت: در همین زمینه، باید گام‌هایی به منظور ارائه خدمات پس از خروج این افراد نیز برداشته شود.

بخشی نقش بهزیستی را در مراقبت‌‎های بعد از خروج مددجویان از زندان مهم دانست و افزود: با توجه به ظرفیت مددکاران سازمان بهزیستی، امیدواریم در حوزه مددکاران افتخاری در زندان‎ها بتوان از ظرفیت بهزیستی استفاده کرد.

این مقام عالی قضایی در استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی توجه ویژه به حقوق زندانیان، خانواده آن ها و مراقبت بعد از خروج از سوی سازمان آموزش و پرورش است، اظهار کرد: فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل، ارتقای سواد و آگاهی زندانیان از طریق تخصیص معلم و در کاهش تخلفات و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است. 

وی ضمن اشاره به اهمیت تعامل بین دستگاهی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه و کمک به بازگشت افراد به جامعه عنوان داشت: طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) با هدف کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی پیگیری و موجبات ارزیابی دانش آموزان و خانواده‌های آنان از نظر شاخص‌هایی نظیر فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد و ... را فراهم و با استفاده از راهکار‌های مناسب به دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی معرفی شوند تا از قرار گرفتن در معرض ارتکاب جرم مصون بمانند. 
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: استاندار نیز قول مساعد داده‌اند تا پایان شهریور ماه مکانی برای افتتاح مجتمع «شوق زندگی» در شهر کرمان در اختیارمان بگذارند.

نظر شما