شناسهٔ خبر: 68261072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عبور بیش از ۶۵۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه

نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تا ساعت یک و نیم بامداد شب گذشته بیش از ۶۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از همین مرز به کشور بازگشته‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی در ارتباط زنده تلوزیونی گفت: شب گذشته از مرز شلمچه بازدید داشتیم. تا ساعت یک و نیم بامداد شب گذشته بیش از ۶۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند که حدود ۲۰۰ هزار نفر از همین مرز به کشور بازگشته اند.

وی در ادامه بیان کرد: در این بازدید به نمایندگی از رئیس جمهور و معاون اول از نزدیک از خدمات جمعیت هلال‌احمر در مرز بازدید کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی انجام شده که شرایط را به نسبت سال قبل بهبود داده است. امسال از کشتی هم برای انتقال زائران استفاده شد که هر کشتی ۳۰۰ نفر را با قیمت بسیار پایین و زمان اندک به بصره می‌برد. خودرو‌هایی نیز به صورت رایگان مردم را از شلمچه تا خرمشهر هر دو ساعت یکبار جا به جا می‌کنند که باعث شده گره‌های ترافیکی کاملا باز شود.

وی با اشاره به اینکه محل‌های استراحت زائران با مه پاش‌های تعبیه شده شرایط خوبی برای زائران فراهم کرده است ادامه داد: موکب‌های تهیه غذا و نوشیدنی برای زائران با هماهنگی کامل در حال کار است. درمانگاه‌های سطح یک، ۲ و ۳ هلال احمر در داخل کشور و در داخل خاک عراق راه اندازی شده و در حال ارائه خدمت به زائران بیمار هستند.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: هم اکنون در حال عزیمت به مرز چذابه هستیم و تا ظهر از مرز مهران بازدید خواهیم داشت و تا عصر امروز از مرز باشماق هم بازدید خواهیم کرد.

کولیوند خاطرنشان کرد: در داخل خاک عراق ۶ هزار نفر از هلال احمر خدمات سلامت و بهداشت و درمان را ارائه می‌کنند و ۲ هزار نفر نیز به عنوان طبیب دوار در طریق الحسین (ع) در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های زیادی امسال در داخل خاک عراق در اختیار هلال احمر است. فقط ۳۲ درمانگاه در مسیر نجف تا کربلا در اختیار هلال احمر قرار گرفته است.

نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: اجازه پرواز بالگرد‌های هلال احمر در آسمان عراق داده شده است و هیج بیماری واگیری تاکنون گزارش نشده و آسیبی هم از نظر گرمازدگی تاکنون نداشته ایم.

کولیوند گفت: تعداد فوتی‌های امسال به نسبت سال قبل تا این لحظه یک چهارم اربعین سال قبل است. شروع اعزام زائران نیز امسال زودتر شروع شده است. همکاری مردم امسال افزایش یافته و خودشان را خیلی در معرض گرما قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما