شناسهٔ خبر: 68259050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد فوتی‌های حوادث اربعین به یک‌چهارم رسید

رئیس جمعیت هلال احمر ‌با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های حوادث امسال در اربعین نسبت به سال گذشته تقریبا یک‌چهارم است، گفت: مصدومان حوادث ترافیکی عراق هم به محض امکان انتقال به داخل کشور منتقل می‌شوند تا ظرفیت درمانی عراق خالی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرز شلمچه، پیرحسین کولیوند شب گذشته در حاشیه بازدید از روند خدمات‌رسانی به زائران در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از 650 هزار زائر از مرز شلمچه به سمت عراق تاکنون عبور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم از خدمات گروه‌های مختلف  رضایتمند هستند، افزود: بیش از 200 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات از ایران به خاک عراق اعزام شده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه امکانات خوبی برای تسهیل تردد زائران مهیا شده است، گفت: در کاظمین و سامرا هر کدام یک بیمارستان، در نجف علاوه بر بیمارستان امام علی(ع) چهار بیمارستان عراقی، در مسیر نجف تا کربلا چهار بیمارستان و در کربلا شش بیمارستان در اختیار ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه  بیش از 700 پایگاه و یک هزار و 500 موکب مردمی، خدمات بهداشت و درمان را ارائه می‌دهند گفت: همچنین 6 هزار نفر خدمات سلامت را در خاک عراق خدمات ارائه می دهند و نیز  2 هزار نفر به عنوان طبیب الدوار خدمت‌رسانی می‌کنند. در داخل کشور هم بیش از 40 هزار امدادگر، نجاتگر و داوطلب در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر در حال رصد و پایش هستند  گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیر یا شایع نداشته‌ایم. با وجود گرمای زیاد تلفانی در خصوص گرمازدگی هم نداشتیم.

کولیوند با اشاره به حادثه ترافیکی رخ داده گفت: متاسفانه دو حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال احمر و با همکاری اورژانس عراق و حشدالشعبی خدمت‌رسانی انجام شد و 92 نفر تاکنون به داخل کشور منتقل شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تاکنون تقریبا بیش از 70 درصد استقبال بیشتری از زیارت اربعین شده است گفت: در صورت ادامه این روند بعید است گره ترافیکی یا مشکل حمل و نقل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با همه ظرفیت وارد میدان شده است، گفت: از نظر امکانات از جمله آب خنک و تغذیه تدارکات خوبی شده و وضعیت ایاب و ذهاب خوب است و مشکلی ندارد و جا دارد از خدمات شبانه‌روزی همه دستگاه‌ها تشکر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه 23 فروند بالگرد آماده‌باش هستند گفت: امسال عراق مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر به خاک عراق را داده است و در صورت نیاز حتما استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در داخل عراق بین هر شهر تا 70 کیلومتر یک پایگاه امداد جاده‌ای داریم و در داخل کشور از مرزهای شرقی و محورهای مواصلاتی تا مرزها مرتب پایگاه، شعبه و ایستگاه سیار داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه تقریبا تعداد فوتی‌های حوادث امسال در اربعین نسبت به سال گذشته یک‌چهارم است گفت: مصدومان حوادث ترافیکی عراق هم به محض امکان انتقال به داخل کشور منتقل می‌شوند تا ظرفیت درمانی عراق خالی بماند و ادامه درمان در داخل کشور باشد و خانواده‌ها را از نگرانی خارج کنیم.

انتهای پیام/735/.

برچسب‌ها:

نظر شما