شناسهٔ خبر: 68258807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کولیوند خبر داد؛

خدمات‌رسانی ۴٠ هزار نیروی‎ جمعیت هلال‌ احمر در مرزهای هشت‌گانه

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ هزار نیروی جمعیت هلال احمر و داوطلب در مرزهای هشت‌گانه، در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، گفت: با توجه به افزایش گرمای هوا، تسهیلات و امکانات خوبی در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران حسینی تدارک دیده شده است و به لطف خدا نحوه خدمات‌رسانی، رضایتمندی زائران را در پی داشته است.

وی به اعزام و استقرار بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات در خاک عراق اشاره کرد و افزود: با همکاری طرف عراقی، در شهرهای کاظمین و سامرا ۲ بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در شهر نجف نیز علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) هلال‌احمرجمهوری اسلامی ایران، چهار بیمارستان عراقی و در مسیر نجف به کربلا نیز چهار بیمارستان در اختیار این جمعیت قرار دارد و ۳۲ پایگاه سطح یک، ۲ و سه نیز به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

کولیوند با بیان اینکه در کربلا ۶ بیمارستان به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ پایگاه سطح یک، ۲ و سه و یک هزار و ۵۰۰ موکب مردمی و همچنین ۶ هزار نفر نیرو در حال خدمات‌رسانی بهداشت و درمان به زائران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نیرو در خاک عراق در حال ارائه خدمات سلامت به زائران هستند، تصریح کرد: ۲ هزار نیرو به عنوان طبیب الدوار در خاک عراق خدمات‌رسانی می‌کنند و علاوه بر آن نیز همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر زائران را رصد و پایش می‌کنند که خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیردار را نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا، تاکنون در مسیر پیاده روی اربعین حسینی تلفات جانی نداشتیم و البته ۲ حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری اورژانس و حشد الشعبی عراق، امدادرسانی به زائران حادثه دیده انجام شد.

وی با بیان اینکه ۹۲ زائر نیازمند به خدمات درمانی از عراق به کشور اعزام شدند، اضافه کرد: هماهنگی خیلی خوبی میان گروه‌های مردمی در عراق با جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

کولیوند خاطرنشان کرد: تردد زائران نسبت به اربعین سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد افزایش یافته است که این نشان از برنامه‌ریزی و افزایش امکانات در جهت تردد آسان زائران در ایران و عراق است.

وی از استقرار ۲۳ فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه خبر داد و گفت: با همکاری کشور عراق مجوز پرواز این بالگردها بر آسمان این کشور در مواقع ضروری که نیاز به امدادرسانی باشد داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در مرزهای هشت گانه نیز ۴۰ هزار نیروی امدادگر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراقمی‌شوند.

نظر شما