شناسهٔ خبر: 68243895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از آغاز جنگ غزه یک میلیون صهیونیست مهاجرت کرده و بیش از ۹۵ درصد دغدغه آن را دارند

حمید محمدطاهری

یک رسانه صهیونیستی از تشدید مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی فلسطین و فرار یک میلیون صهیونیست ار ابتدای عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» تاکنون پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» با استناد به داده‌های رسمی گزارش داد که با توجه به افزایش تهدیدها، تداوم جنگ در غزه، کاهش سطح رفاه و تشدید شکاف داخلی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات تایید شده توسط مقامات تل‌آویو، از آغاز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه در اکتبر ۲۰۲۳، تعداد افرادی که از اراضی اشغالی فرار کرده‌اند به یک میلیون نفر رسیده است.

این روزنامه به نقل از مرکز آمار رژیم صهیونیستی نوشت: این آمار و ارقام نشان می‌دهد تعداد مهاجران نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بحران مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی در سایه عملیات طوفان الاقصی تشدید شده است و ۴۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی به فکر فرار از منطقه هستند و ۵۹ درصد نیز برای مهاجرت از اراضی اشغالی به سفارتخانه‌های کشورهای مختلف مراجعه کرده‌اند یا تصمیم به انجام چنین کاری دارند.

این افرلاد دلیل این تصمیم را وخامت اوضاع به دلایل متعدد از جمله وضعیت اقتصادی، نابرابری و ناامیدی ناشی از شانس مصالحه با فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند. یکی از مهمترین اثرات عملیات طوفان الاقصی، کاهش ورود یهودی‌ها به سرزمین‌های اشغالی و تشدید روند معکوس مهاجرت بوده است.

نشریه تایمز رژیم صهیونیستی اواخر دسامبر گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن اطلاعاتی به نقل از اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی آورده شده است؛ طبق آن ۴۷۰ هزار صهیونیست پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی مهاجرت کردند و مهاجرت یهودی‌ها به فلسطین در نوامبر ۲۰۲۳ تا حدود ۷۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

انتهای پیام

نظر شما