شناسهٔ خبر: 68240292 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای شهرهای شمالی خنک می‌شود/ ساکنان غرب و جنوب غربی کشور همچنان در گرما به سر می‌برند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری به نسبت محسوس است و در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته آینده همچنان گرمای هوا تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه این وضعیت در بعضی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان، ادامه خواهد داشت و با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی، طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری و خوزستان را نیز فرا می‌گیرد.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده در بعضی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعت وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری به نسبت محسوس است و در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته آینده همچنان گرمای هوا تداوم دارد؛ همچنین دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، امروز و فردا مواج خواهد بود.

نظر شما