شناسهٔ خبر: 68222678 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم روند کاهش دما در شمال کشور / بارش‌های تابستانه تشدید می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم روند کاهش دما در شمال کشور و افزایش بارش باران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: با گذر متناوب امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور امروز در بعضی مناطق واقع در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، ابرناکی، در بعضی ساعت رگبار باران، رعد و برق، همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر امروز در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز، وضعیت مذکور ادامه خواهد داشت و در جنوب شرق کشور، علاوه بر مناطق ذکر شده در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در غرب گیلان، مازندران، شرق تهران و شمال سمنان، شمال و غرب هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب و غرب فارس، ابرناکی و رگبار پراکنده و خفیف رخ خواهد داد و سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در همین مناطق افزایش می‌یابد.

وی گفت: تا روز دوشنبه در بعضی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، شمال غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

نظر شما