شناسهٔ خبر: 68241226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هواشناسی 28 مرداد / باران و رعد و برق در ۱۵ استان

سازمان هواشناسی از رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک در بعضی بخش‌ها و کاهش نسبی دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم و مرکزی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی طی ۲ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

سه‌شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری و خوزستان را نیز فرامی‌گیرد.

طی ۵ روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری نسبتا محسوس بوده و در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته همچنان گرمای هوا تدوام دارد.

دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

گرمای هوای کدام مناطق کشور کاهش یافته است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری به نسبت محسوس است.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا افزود: امروز (۲۸ مرداد) در برخی مناطق شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز تهران، سمنان، قم و مرکزی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش ینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) این وضعیت در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

ضیاییان افزود: با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه شنبه تا پنجشنبه (۳۰ مرداد تا اول شهریور) بارش در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهار محال و بختیاری و خوزستان را نیز فرا می‌گیرد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد:کاهش دما در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز طی هفته جاری به نسبت محسوس است و در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته همچنان گرمای هوا تداوم دارد.

ضیاییان افزود: دریای خزر امروز و دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد شد. 

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ مرداد) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد گاهی باد و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۰ مرداد) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ و ۹ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما