شناسهٔ خبر: 68194983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوره توانمندسازی معلمان ابتدایی سیستان و بلوچستان در اصفهان برگزار شد

اصفهان - ایرنا - دوره ارتقاء سطح دانش و توانمندی مهارت‌های حرفه‌ای معلمان ابتدایی استان سیستان و بلوچستان پس از یک هفته برگزاری در «خانه ریاضیات اصفهان»، به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این دوره آموزشی و کارگاهی برای معلمان ابتدایی شهرهای چابهار و ایرانشهر از استان سیستان و بلوچستان از ۱۸ تا ۲۴ امرداد جاری در خانه ریاضیات اصفهان بصورت حضوری برگزار شد.

بخش معلمان خانه ریاضیات اصفهان بمنظور دانش‌افزایی و کسب مهارت‌های تدریس معلمان ابتدایی استان سیستان و بلوچستان، این دوره‌ را در حوزه دانش محتوایی، روش تدریس کتاب‌های ریاضی اول تا ششم و کار با نرم‌افزارها و وب‌سایت‌‎های آموزشی ریاضی ابتدایی برگزار کرد.

مسوول بخش معلمان خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش چابهار و ایرانشهر، فولاد مبارکه و برخی از افراد خیر و دوستدار علم و فناوری برگزار شد، گفت: ۵۰ معلم ابتدایی از سیستان و بلوچستان در این دوره شرکت کردند.

سیمین‌دخت الله‌بخش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند حساب، هندسه، نرم افزارها، حل مساله، « بازی و فعالیت‌های ریاضی» و «روان‌شناسی مغز و یادگیری کودکان» و بازدید از اماکن تاریخی اصفهان و بررسی ارتباط معماری و کاشیکاری آنها با ریاضی در این دوره برگزار شد.

وی با بیان اینکه معلمان حاضر در این دوره بیشتر در گروه سنی جوانان قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته مقرر شد این طرح آموزشی در مراحل بعدی بصورت آموزش مجازی ادامه یابد.

الله‌بخش با اشاره به اینکه مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز امروز از این دوره آموزشی بازدید کرد، گفت: گواهی شرکت در این دوره توانمندسازی به معلمان شرکت کننده اعطا می شود.

وی اضافه کرد: خانه ریاضیات اصفهان از بیش از ۲ دهه گذشته در زمینه توانمندسازی معلمان در آموزش ریاضی فعالیت داشته است و تجربه های زیادی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه خانه ریاضیات اصفهان در دوران کرونا، دوره‌های آموزش مجازی برای معلمان برخی از استان ها برگزار کرد، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ها نتایج و تجربه‌های مثبت و مفیدی به‌همراه داشت.

عضو شورای علمی اجرایی خانه ریاضیات اصفهان، تصریح کرد: نداشتن اعتماد به نفس در باره فراگیری دروس یکی از دلایل اُفت تحصیلی دانش‌آموزان است بنابراین توانمندسازی معلمان بویژه در زمینه استانداردهای فرایند آموزشی می‌تواند سبب افزایش سطح کیفی تدریس و به تبع آن بهبود انگیزه دانش‌آموزان در یادگیری و ادامه تحصیل باشد.

به گزارش ایرنا، خانه ریاضیات اصفهان بعنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد.

این مرکز بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش‌ها و پژوهش‌های علمی کاربردی بمنظور ارتقای دانش ریاضی فعالیت می‌کند.

نظر شما