شناسهٔ خبر: 68196580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران:

۳۰۰ دستگاه کامیون از مازندران جهت حمل رایگان اقلام موکب اربعین روانه عراق شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون از مازندران جهت حمل رایگان اقلام موکب اربعین به کشور عراق روانه شد.

صاحب‌خبر -

حسن جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره فعالیت‌های حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در اربعین امسال اظهار کرد: با مشارکت کانون انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی، اتحادیه حمل بار و شرکت‌های حمل‌ونقل و باربری استان جهت رفع چالش‌ها و دغدغه‌های برگزاری مراسم اربعین حسینی در اقدامی جهادی بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون جهت حمل رایگان اقلام موکب اربعین به کشور عراق روانه شد.

وی با بیان اینکه حرکت خودجوش و جهادی ارسال رایگان بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون جهت حمل اقلام موکب اربعین نشان دهنده ارادت مردم به اعتقادات مذهبی است، افزود: در اعزام زائران نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همه توان در خدمت زائران امام حسین علیه‌السلام از ۱۶ مرداد تا ۱۶ شهریور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه جابه‌جایی زائران اربعین سالار شهیدان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، یادآور شد: نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی بیشتر شد که البته از مردم تقاضا می‌شود تا با مشارکت در اعلام مرزهای ورودی مورد نظر خود در زمان بازگشت از عراق از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱، سازمان راهداری را جهت برنامه‌ریزی برای اعزام ناوگان حمل‌ونقل به مرزها کمک کنند.

جهانیان از آمادگی ۴۶ مجتمع خدماتی- رفاهی استان برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و افزایش جمعیت مشتاق به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) بر ضرورت خدمت‌رسانی بیشتر مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی استان دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ایجاد فضای مناسب و رعایت الزامات بهداشتی را دو مقوله مهم در خدمات‌دهی به زائران حسینی دانست و مطرح کرد: برای تحقق این هدف نظافت داخل نمازخانه‌ها و تجهیز آن‌ها به لوازم مورد نیاز و باز بودن مستمر در آن‌ها در تمام ساعات شبانه‌روز، نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی از مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

جهانیان با تاکید بر اینکه همچنین با توجه به افزایش میزان ترددهای جاده‌ای در ایام اربعین و ضرورت ایجاد امکانات و تسهیلات لازم، مجتمع‌های خدماتی رفاهی موظف به توجیه نیروهای خدماتی و سایر کارکنان شاغل در واحدهای خدماتی مجموعه خود مبنی بر ارائه خدمات شایسته به زائران در راستای تکریم زوار شده‌اند، اظهار داشت: زائران برای تسهیل دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی و امکانات مجتمع‌های فعال در این استان و ارائه نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود می‌توانند به سامانه ۱۴۱ مراجعه کنند.

نظر شما