شناسهٔ خبر: 68183229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چین: برقراری آتش‌بس فوری در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش‌ها است

تهران- ایرنا- فو کونگ نماینده دائم چین در سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه‌ تنها هیچ نشانه‌ای در خصوص آمادگی‌ خود برای پذیرش آتش‌بس در غزه نشان نداده بلکه در حال گسترش عملیات نظامی در این منطقه است، تاکید کرد: برقراری آتش‌بس فوری در غزه تنها راه جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری نمایندگی چین در سازمان ملل، کونگ روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در جلسه شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه التابعین از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: ما حمله (رژیم) اسرائیل به مدرسه التابعین غزه را که صدها غیرنظامی فلسطینی در آن پناه گرفته بودند را به شدت محکوم می‌کنیم و این حمله بار دیگر ثابت کرد که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل در ادامه افزود که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه نه‌ تنها هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی این رژیم برای پذیرش آتش‌بس از خود نشان نداده بلکه تل‌آویو در حال حاضر حتی در حال گسترش عملیات نظامی خود است.

کونگ همچنین با اشاره به گزارش‌هایی که در روزهای اخیر درباره اعمال خشونت جنسی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی منتشر شده است، خاطرنشان کرد: ما از دریافت این گزارش‌ها نگرانیم و خواهان برخورد با این اعمال جنایتکارانه هستیم.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آنها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

نظر شما