شناسهٔ خبر: 68183145 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده فلسطین: برای جلوگیری از نسل‌کشی باید مجازات‌هایی علیه جنایتکاران اعمال شود

تهران- ایرنا- نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه گفت که برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان باید مجازات‌هایی علیه جنایتکاران اعمال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، ریاض منصور در جلسه شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه التابعین از سوی رژیم صهیونیستی، افزود: شورای امنیت باید ماه‌ها پیش برای توقف تجاوز نظامی به غزه اقدام می‌کرد.

وی گفت: هیچ چیز نمی‌تواند اقدامات (رژیم) اسرائیل را توجیه کند و این رژیم به محکومیت‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت اهمیت نمی‌دهد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، اضافه کرد: توجیه قحطی و قتل عام علیه فلسطینی‌ها یک ایدئولوژی رایج نزد اشغالگران اسرائیلی است.

منصور همچنین گفت: اگر شورای امنیت تصمیم به اجرای تصمیمات خود بگیرد، هیچکس نباید بالاتر از قانون باشد و برای جلوگیری از نسل کشی باید مجازات‌هایی برای جنایتکاران اعمال شود.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آنها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

نظر شما