شناسهٔ خبر: 68182967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس: هیچ جای امنی برای فلسطینی‌ها در غزه وجود ندارد

نیویورک – ایرنا- معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: هیچ جای امنی برای فلسطینی ها در نوار غزه وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره غزه و بمباران مدرسه تابعین از سوی اسرائیل گفت: هیچ جای امنیت برای فلسطینی ها در غزه وجود ندارد و دستورات تخلیه شامل ۸۶ درصد از نوار غزه می شود.

او تصریح کرد: بریتانیا از حمله نظامی اسرائیل به مدرسه تابعین که غیرنظامیان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، وحشت زده است. سازمان ملل به ما می گوید که در این حمله ده ها فلسطینی کشته شدند که بسیاری از آنها زن و کودک گزارش شده اند. متأسفانه، این تنها حمله اسرائیل به مدارس و پناهگاهها نبود که دیده‌ایم. تنها در ماه ژوئیه ۱۷ حمله از این دست صورت گرفت.

او اضافه کرد: اسرائیل باید اجازه دسترسی صلیب سرخ به اسرای فلسطینی را داده و حماس نیز گروگان‌ها را آزاد کند.

این دیپلمات انگلیسی با بیان اینکه توافق برای آتش‌بس در غزه روی میز است، گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که لفاظی های وزیر دارایی درباره گرسنگی دادن به فلسطینیان در غزه را محکوم کند.

کاریوکی ادامه داد: حماس باید گروگان‌ها را فورا آزاد کند و اسرائیل باید به صلیب سرخ اجازه دسترسی به اسرای فلسطینی را بدهد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت نیز گفت: فرانسه حمله اسرائیل به مدرسه التابعین در غزه را به شدت محکوم کرد.

این دیپلمات فرانسوی همچنین افزود: از تلاش‌های میانجیگری آمریکا، مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بر اساس منابع خبری، حدود ۲۰۰ آواره فلسطینی در حال اقامه نماز صبح در این مدرسه بودند که هدف حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل قرار گرفتند.

در جریان بمباران این مدرسه، رژیم صهیونیستی از ۳ بمب استفاده کرده که وزن هر کدام از آن‌ها نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم بود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه بامداد شنبه در واکنش به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی تل آویو به مدرسه‌ التابعین اعلام کرد که مسئولیت این جنایت هولناک با آمریکا و رژیم اسرائیل است.

این دفتر افزود: اشغالگران در راستای نسل کشی و پاکسازی قومی، قتل عام جدیدی انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه افزود: ما اقدام اشغالگران برای انجام این کشتار هولناک را به شدت محکوم می‌کنیم و از تمام جهان هم می‌خواهیم که آن را محکوم کنند.

نظر شما