شناسهٔ خبر: 68156230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان:

جامعیت و صحت ملاک برجسته شدن اخبار در رسانه ها باشد

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: ملاک برجسته شدن اخبار در رسانه های استان باید جامعیت، صحت و دقت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام طاها توکلی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهید محمود صارمی سال ۱۳۷۸ به جرم بیان واقعیت و تنویر افکار عمومی بدست طالبان به شهادت رسید و این روز به شاخصی برای خبرنگاران کشور ما تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه و اطلاع رسانی و تبیین در این دوران در مواجهه با دشمنان هم رسالت هایی برعهده اهالی رسانه است، افزود: در هر جامعه ای ناآگاهی وجود داشته باشد، بستری برای نفوذ دشمن بوجود می آید.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه عدم آگاهی و نبود اشراف، جریان شناسی و زمان شناسی منجر به عقب افتادگی جوامع و سرسپردگی در مقابل دیگران می شود، اضافه کرد: خبرنگار واقعیت میدانی را به افکار عمومی دنیا می رساند و بارها پیش آمده که در این راه جانش را فدا کند.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اینکه در کردستان مستعدترین استان در حوزه فرهنگ و هنر است، یادآور شد: کردستان همواره مورد طمع دشمنان انقلاب بوده لذا ملاک برجسته شدن اخبار در رسانه های استان باید جامع و دقیق باشد.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همچنین شهادت ۱۶۵ خبرنگار در ۳۰۰ روز در غزه بیانگر این است که خبرنگاران همواره در میدان حضور دارند.

سجاد عرفانی، وجود عشق و ایمان را رمز موفقیت خبرنگاران خواند و افزود: نقش آفرینی حضرت زینب (س) موجب آگاه سازی جامعه و بی اثر کردن فعالیت دشمنان شد و خبرنگاران ما هم میراثدار چنین ویژگی هستند.

یکی از خبرنگاران استان در این مراسم یکی از مشکلات حوزه رسانه را ضعیف بودن بنیه مالی آنها خواند و اظهار کرد: نظام آگهی و یارانه ای موجود صرفا پرت منابع است و کمکی به تقویت رسانه ها نمی کند.

منصور اولی با اشاره به اینکه خبرنگاران و روزنامه نگاران کردستانی از کمترین درآمد ماهانه برخوردار هستند، افزود: حدود ۲۲ رسانه چاپی در استان داریم که نیازمند به تقویت بنیه مالی دارند.

وی از دیگر نیازهای رسانه استان را آموزش خواند و یادآور شد: در گذشته رسانه ها دارای تحریریه های بزرگی بودند که حکم یک مرکز آموزشی را داشت ولی اکنون رسانه ها با تعداد محدودی از افراد اداره می شوند بنابراین نیاز به برگزاری دوره های آموزشی بسیار بیشتر شده است.

نظر شما