شناسهٔ خبر: 68158977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش دما تا ۴۶ درجه در خراسان رضوی/ هواشناسی هشدار صادر کرد

مشهد- ایرنا- هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش مجدد گرمای هوا در این استان به میزان ۴۶ درجه در روزهای پایانی هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، روزهای داغ تابستانی استان را فرا می گیرد، دما در مناطق گرمسیر در روزهای پایانی هفته به ۴۶ درجه خواهد رسید و بیشینه دما در کلانشهر مشهد تا ۴۲ درجه افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا پیش‌بینی می‌شود از فردا (سه‌شنبه) روند افزایشی دما آغاز و در روز پنجشنبه این هفته دما به بالاترین حد خود برسد.

در این اطلاعیه خودداری از فعالیت های طولانی مدت در محیط باز به خصوص ساعات ظهر و عصر به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص تاکید شده است.

همچنین در این اطلاعیه بر بارش های رگباری و احتمال وقوع روان آب در مناطق شمال غرب خراسان رضوی نیز اشاره شده و نسبت به تمهیدات لازم در این خصوص هشدار داده است.

هشدار زرد زمانی از سوی سازمان هواشناسی صادر می شود که پدیده جوی رخ داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

هشدارهای هواشناسی شامل «زرد، نارنجی و قرمز» هستند که شدت پدیده های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می‌کنند.

نظر شما